آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۸
اقتصادی
۲۱

پذیره نویسی سهام شرکت ها توسط بانک ها بدون مجوز بورس ممنوع شد

گروه اقتصادی: تمامی بانکهای کشور از این پس برای قبول پذیره نویسی سهام شرکتهای سهامی عام باید با سازمان بورس هماهنگ شوند و نسبت به اخذ مجوز از این سازمان اقدام کنند.

سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به اجرایی شدن این قانون و مسئولیت نظارت بر بازار سرمایه، اعم از بازار اولیه و بازار ثانویه، در نامه ای از همه بانکها درخواست کرده براساس ماده 20 قانون بازار اوراق بهادار، عرضه عمومی اوراق بهادار در بازار اولیه منوط به ثبت آن نزد سازمان بورس بوده و بدون رعایت مفاد قانون یاد شده عرضه عمومی اوراق بهادار ممنوع است.

سازمان بورس تاکید کرده با عنایت به مفاد قانون بازار اوراق بهادار و به خصوص ماده 20 این قانون، پذیره نویسی سهام شرکت های سهامی عام اعم از زمان تاسیس یا افزایش سرمایه آنها، منوط به کسب مجوز قبلی از این سازمان است.

به گزارش فارس، سازمان بورس از تمامی بانکها درخواست کرده ترتیبی اتخاذ شود تا از تاریخ 85‎/8‎/22 پذیره نویسی سهام شرکت های سهامی عام در شعب آن بانک پس از ارائه مجوزهای لازم توسط شرکت های یاد شده مبنی بر موافقت این سازمان انجام پذیرد.

بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده مدیریت نظارت بر بازار اولیه این سازمان، آماده ارائه توضیحات لازم در این زمینه بوده و مسئولان بانکها و شرکتهای سهامی عام می توانند برای هرگونه هماهنگی با این حوزه سازمان در ارتباط باشند.