آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۸
ایران زمین
۲۰

تاخیر چند روزه در جمع آوری زباله های برخی از مناطق خرم آباد

خرم آباد، خبرنگار «ایران»: فرسودگی و کمبود تجهیزات خودروی حمل زباله و نبود روشنایی معابر در برخی مناطق و محله های خرم آباد موجب تاخیر در جمع آوری زباله در این مناطق شده است.

«حسین سهرابیان» معاون خدمات شهری شهرداری خرم آباد با بیان این مطلب گفت: هم اکنون 50دستگاه کامیون حمل زباله در بخش تنظیف خرم آباد فعالیت دارد که بسیاری از آنها فرسوده و عمر آنها نیز به 15سال می رسد. وی، رشد بی رویه و ناهمگون محدوده شهری و حاشیه نشینی در شمال و جنوب خرم آباد و ایجاد منطقه های مسکونی بزرگ و پرجمعیت جدید بدون افزایش تجهیزات و امکانات شهرداری را از دیگر عوامل کندی خدمات رسانی به شهروندان عنوان کرد.

به گفته اهالی این مناطق، تاخیر در جمع آوری زباله خانگی از مشکلات عمده خرم آباد است و مسئولان شهرداری باید چاره ای اساسی برای این معضل بیاندیشند. یکی از شهروندان خرم آبادی در این باره گفت: تاخیر در جمع آوری زباله موجب شده که حیوانات موذی وخانگی نظیر گربه با پاره کردن کیسه های حاوی زباله چهره زشتی را از معابر و کوچه های مملو از زباله به نمایش درآورند.

از سویی دیگر، مشکلات زیست محیطی و بهداشتی ناشی از زباله ها، سلامت مردم را به مخاطره انداخته است. گفتنی است، در چند روز اخیر، زباله برخی مناطق شهر خرم آباد جمع آوری نشده و بوی تعفن ناشی از انباشت زباله در کوچه و معابر، شهروندان این مناطق را رنج می دهد.