آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۸
سلامت
۱۶
حرف دل

نور چشمی ها

پس از آن که به عنوان نیروی قراردادی در آزمایشگاه یکی از بیمارستان های بزرگ پایتخت مشغول کار شدم رفته رفته با همکاران و نیروهای شاغل در این بخش حساس آشنایی پیدا کردم و متوجه برخی نابسامانی های ریشه دار در شبکه درمانی شدم. وقتی موضوع را با سایر همکارانم در میان گذاشتم دریافتم آنان درد را به خوبی احساس کرده و به دنبال راهی برای انتقال آن به گوش مسئولان هستند. بنابراین تصمیم گرفتیم مشکل را با شما در میان بگذاریم.

اصل مطلب:

همانطور که آگاهان می دانند آزمایشگاه یکی از حساسترین بخش های درمانی است. ازاین رو همواره استفاده و به کارگیری نیروهای متخصص و تحصیلکرده در این بخش از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده است. اما بررسی جمعی از دست اندرکاران این حوزه بیانگر آن است که هم اکنون در برخی از آزمایشگاه های بیمارستانی افرادی مشغول به کارند که حتی تحصیلات مقطع راهنمایی و دبیرستان را نیز پشت سر نگذاشته اند و به دلیل داشتن برخی ارتباطات و یا دلسوزی غیرمنطقی گروهی از مسئولان یکباره از واحدهای خدماتی یا فنی مراکز درمانی به آزمایشگاه راه یافته اند. یقینا بر کسی هم پوشیده نیست که هم اینک جمعی از جوانان تحصیلکرده در رشته های مرتبط در جست وجوی حرفه ای همسو با تحصیلات و علاقه شان هستند.

از این رو توجه مسئولان و دست اندرکاران بخش ها و دستگاه های نظارتی و متولیان مربوطه را به این نکته حائز اهمیت جلب می کنیم و برای ارتقای سطح کیفیت درمان و بهداشت و ضریب ایمنی سطح سلامت بیماران تقاضای رسیدگی فوری به این مسائل را داریم.