آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۸
ورزشی
۲۳

برزگر: جام تختی مانع از سفر به آمریکا نیست

منصور برزگر مدیر تیم ملی کشتی آزاد در مورد تقارن 2 مسابقه بین المللی جام تختی و جام شولتز در آمریکا و دعوت آمریکایی ها گفت، امروز خوشبختانه کشتی صاحب پشتوانه است و هیچ دل نگرانی از مسابقه های همزمان نداریم. به نظر می رسد با توجه به دعوت آمریکاییها از 15 ایرانی با ویزای آماده، مشکلی برای اعزام تیم ملی به جام شولتز (قهرمان متوفی آمریکایی ها که به ضرب گلوله «جان دوپنت آمریکایی» هنگام ورود به منزل شخصی کشته شد) وجود ندارد و باید در انتظار گزینش تیم اعزامی بود.

برزگر گفت در قهرمانی جهانی وقتی سه آمریکایی مغلوب کشتی گیران ایرانی شدند «استان دزد یک» حریف سابق من و رئیس امروزی فدراسیون کشتی آمریکا به نزد من آمد و خواستار حضور در جام شولتز شد و زمانی آقای یزدانی خرم مساله انگشت نگاری را پیش کشید، عضو تازه فدراسیون جهانی قول داد که شرایط دلخواه ایرانیان را جفت و جور خواهد کرد.

> درخشش کردستانی ها در مسابقه های کارگری

مسابقه های کشتی فرنگی کارگران کشور که در سنندج درجریان است و امشب به پایان می رسد در پایان مبارزات روز اول حکم به قهرمانی 2 کردستانی، یک اصفهانی و یک کشتی گیر قمی داد. مبارزه های روز اول در 4 وزن، 55، 66 84 و 120 کیلوگرم شاهد درخشش کشتی گیران میزبان بود. کردها که همین هفته گذشته قهرمان جوانان کشور شدند سوای فتح مدال طلای کیوان قهرمانی در 55 کیلوگرم و امجد حیدریان در 120 کیلوگرم، در وزن 66 کیلوگرم نیز یک فینالیست دیگر داشت که زورش به عبدالحمید رشتمانی کشتی گیر با تجربه اصفهانی نرسید و مدال نقره نصیب افشین نسیمی شد. آخرین مدال طلای مسابقه های روز اول بر سینه محسن پودنگی ملی پوش سابق 74 کیلوگرم در وزن 84 کیلوگرم رسید.

> اردوی سوم کشتی آزاد کلید خورد

سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی کشتی آزاد با 24 کشتی گیر دعوت شده از صبح دیروز در خانه کشتی آغاز شد. علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک درسنگین وزن غایب سرشناس این مرحله از اردوی آمادگی شرکت کنندگان در بازی های آسیایی دوحه است. به نظر می رسد فرنگی کاران از روز پنجشنبه کار خود را برای حضوری قوی تر در دوحه آغاز کنند.