آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۸
صفحه آخر
۲۴

محمد نوری وکنسرتی دیگر

محمد نوری قصد دارد در 78 سالگی کنسرت بزرگی برگزار کند. این خواننده که بیشتر وقت سالهای اخیرش را با هنرجویان آواز آموزشگاه خود می گذراند کمتر روی صحنه می رود و با ارکستر می خواند. سال گذشته نوری در تالار وحدت برای بنیاد خیریه خواند اما شاگردانش در گروه کر که با نام خود محمد نوری فعالیت دارد چندین کنسرت برگزار کردند.

این گروه کر که فعال ترین گروه کر حرفه ای در کشور است با نظارت مستقیم نوری 3 روز در هفته تمرین می کند. گروه کر محمد نوری در آذرماه کنسرت بزرگ خود را به رهبری علیرضا شفتی نژاد در تالار وحدت اجرا خواهد کرد.

رفتن روی صحنه محمد نوری برای همه علاقه مندان به موسیقی غنیمتی است چرا که او با صدایش خاطره ها یی را برای مردم ایران ساخته است که شنیدن دوباره صدای آوازخوان لحظه زیبایی دیگر را به همراه می آورد.

این خواننده که در سال 1308 متولد شده، فارغ التحصیل هنرستان تئاتر و زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران است. او آواز را نزد باغچه بان و تئوری موسیقی را نزد سیروس شهردار و فریدون فرزانه فراگرفت. نوری تاکنون 300 قطعه آوازی را اجرا کرده است و با ترانه هایی همچون جان مریم، چراغی در افق و وطن به میان مردم آمد. این خواننده تنها خواننده ایرانی است که هم می خواند هم می نویسد و هم ترجمه می کند. هنوز تاریخ دقیق کنسرت محمد نوری در سال 85 مشخص نشده است.