آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۱۰۴
بازرگانی
۵

پل خلیج فارس و کسری اعتبارات

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پل خلیج فارس (بندرعباس- قشم) به همراه اسکله کاوه در ترانزیت کالای کریدور شمال جنوب نقش اساسی ایفا کرده و آن را به لحاظ اقتصادی نیز توجیه پذیر می کند و به همین دلیل امیدواریم دولت ساخت این پل را به عنوان یک پروژه ملی بپذیرد.

محمد اصغری سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: واضح است که ساخت این پل دو کیلومتری بر روی دریا تنها به عنوان یک راه ارتباطی پیونددهنده جزیره قشم با سرزمین اصلی توجیه پذیرنیست، به همین دلیل باید به عنوان یک مجموعه شامل راه دسترسی، اجرای پل و تکمیل ظرفیت های اسکله کاوه دیده شود. وی با اشاره به تصویب این پروژه در شورای اقتصاد اظهار داشت: اگر در طول دوران مدیریتی خود تنها بتوانیم ساخت این پل را اجرایی کنیم می توانیم ادعا کنیم کارنامه قابل قبولی داشته ایم. اصغری در ادامه توسعه صنایع نفت و گاز، گسترش فعالیت های دانشگاهی، رشد دانش بیوتکنولوژی و توسعه صنایع دریایی را به عنوان اولویت های مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد.

این مسوول افزود: هم اکنون ایجاد خطوط انتقال نفت و ذخیره سازی منابع نفتی با سرمایه گذاری 120میلیون دلاری در منطقه آزاد قشم آغاز شده است. اصغری افزود: اجرایی شدن تمام پروژه ها و برنامه ها و اولویت های یاد شده مشروط به تامین اعتبارات آنهاست که از منابع ملی و درآمدهای منطقه آزاد محقق می شود. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: اعتبارات ملی منطقه در سال جاری هیچ گونه افزایشی نداشته و اعتبار 50میلیارد ریالی اختصاص یافته برای سال جاری نیز تاکنون پرداخت نشده است. وی همچنین اظهار داشت: اعتبارات توازن منطقه ای استان نیز از 140 میلیارد ریال در سال گذشته به 20میلیارد ریال در سال جاری کاهش یافته که انتظار می رود سهم منطقه آزاد قشم نیز از این اعتبارات کاهش یابد. مدیرعامل منطقه آزاد قشم یادآور شد: با توجه به تصویب ساخت 2کارخانه سیمان سه هزار و 300تنی و موافقت اجرای فاز دوم توسعه شرکت دخانیات و صدور مجوز ساخت دو نیروگاه گازی 160مگاواتی و بسترسازی مناسبی که جهت فعالیت مجدد صنایع راکد منطقه انجام شده و سایر برنامه های پیش بینی شده انتظار می رود در آینده شاهد تحول همه جانبه منطقه آزاد قشم باشیم.