آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۲۴
اخبار شرکت ها
۱۰

بررسی EPS های منتشره طی هفته گذشته

طی هفته گذشته تعداد 23 شرکت پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور اطلاعیه های جداگانه ای پیش بینی جدید سود خود را به بازار منعکس کردند.

بر اساس این گزارش، از 20 تا 24 آبان ماه سال جاری 23 شرکت، آخرین پیش بینی خود را منتشر کردند که در این میان یک شرکت تعدیل منفی، 10 شرکت بدون تغییر اعلام عایدی در هر سهم و 11 شرکت نیز نوید افزایش سود پیش بینی شده را به سهام داران دادند.

این گزارش حاکی است با نگاهی به اطلاعیه شرکت های بورسی طی هفته سوم مهر ماه سال جاری، شرکت پتروشیمی فارابی 616 ریال از پیش بینی سود هر سهم خود کاست و با این حساب عایدی هر سهم شرکت مبلغ 410 ریال اعلام شد که دلیل این تعدیل افزایش سرمایه 150 درصدی از محل آورده اعلام شد.

در این میان 10 شرکت تغییری در اعلام پیش بینی سود خود ندادند که این شرکت ها شامل عایق پلاستیک، ایران خودرو دیزل، قطعات اتومبیل ایران، لامپ پارس شهاب، فرآورده های نسوزآذر، پارس خزر، آبسال، شیمیایی سینا، بانک کارآفرین و پلاستیران است.

این گزارش می افزاید;براساس اطلاعیه های منتشره طی هفته گذشته، 11 شرکت به پیش بینی سود هر سهم خود افزودند.

که در این میان صنعتی بوتان دلیل افزایش ریالی سود هر سهم را پیش بینی افزایش سود در بانک کارآفرین اعلام کرد و شرکت های تهران دارو دلیل افزایش را افزایش تولید و فروش و استفاده از معافیت مالیاتی، سیمان فارس و خوزستان، سود و فروش، سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات افزایش سود حاصل از فروش سهام چادرملو و گل گهر، قند قهستان افزایش درآمد سرمایه گذاری ها، فنرسازی خاور کاهش بهای تمام شده، خدمات انفورماتیک انعقاد قرارداد جدید فروش تجهیزات و رایان سایپا نیز دلیل افزایش عایدی هر سهم را افزایش سود اسقاط انتقالی از سال های قبل اعلام کردند.