آرشیو یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۵۰۱
حوادث
۲۲

شگرد شبکه جاعلان برای دریافت پول میلیونی از بیمه

جزئیات فعالیت اعضای حرفه ای شبکه جعل اسناد که برای آزاد کردن زندانیان سابقه دار اقدام به گذاشتن وثیقه از طریق تصادفات جعلی و خسارات دریافتی از شرکت بیمه می کردند فاش شد.

بر اساس اعترافات سرکرده این شبکه با شناسایی افرادی که دچار ضعف مالی شدید بودند به او پیشنهاد می کردند در ازای وارد کردن جراحات سطحی بر دست و پا در جریان یک تصادف ساختگی، 3 تا 4 میلیون تومان به فرد پرداخت کرده و این در حالی بوده که تاکید می کردند که در زمان وارد آوردن جراحات با آمپول بی حسی، هیچ گونه دردی متوجه فرد نمی شود. سپس با از بین رفتن آثار تزریق بی هوشی، فرد مضروب با درد ناشی از جراحات وارده در حالی به هوش می آمد که در مقابل اعتراضاتش مبنی بر ضرب و جرح شدید صورت گرفته، هیچ پاسخی دریافت نکرده و حتی با تهدید اعضای شبکه چاره ای جز سکوت نداشت. بدین ترتیب متهمان در ادامه اقدامات مجرمانه شان، فرد مضروب را به خیابانی خلوت هدایت کرده و با استفاده از خودروی اعضای باند، کار صحنه سازی تصادف صورت می گرفت.

متهمان حتی برای هر چه طبیعی جلوه کردن تصادف با داد و فریاد نسبت به تجمع اهالی محل اقدام کرده و در حالی که مصدوم واقعی را به بیمارستان انتقال می دادند، با حضور پلیس، کروکی حادثه رانندگی، تهیه و راننده مقصر نیز توسط کلانتری دستگیر و پس از انجام اقدامات قانونی با صدور قرار صادره در حدود 18 میلیون تومان روانه بازداشت می شد. از سوی دیگر اعضای باند که همگی از جاعلان حرفه ای بودند پس از تهیه سند جعلی، راننده مقصر را آزاد می کردند و بدین ترتیب در حالی که مضروب نیز مجبور به همکاری با آنها بود، افراد در دادگاه حاضر شده و شاکی (فرد مضروب) به استناد ماده 85 قانون اعلام می کرد در برابر دریافت دیه حاضر به دادن رضایت است. متهمان در هر بار موفق به دریافت 8 تا 10 میلیون تومان از بیمه شده اند.