آرشیو پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۰۵
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

بیرجند: جشنواره فیلم و عکس جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی، با همکاری دانشگاه آزاد بیرجند برگزار می شود. این جشنواره موضوعاتی چون معرفی جاذبه های گردشگری، فرهنگ عامه و صنایع دستی استان را دربر می گیرد. در مدت برگزاری این جشنواره که تادوم آذرماه است، عکس های دریافتی در حاشیه نمایشگاه و فیلم ها در آمفی تئاتر نمایش داده می شود.

قم: به مناسبت دهه کرامت، نمایش ضامن آهو در تالار هنر مجتمع فرهنگی تربیتی نور قم به اجرا درآمده است. نویسنده این نمایش مرتضی سخاوت و کارگردان آن محمدجواد دژم است. این نمایش، به داستان آهو و امام رضا(ع) از زاویه دید یک کودک نگاه می کند. نمایش ضامن آهو تا 17 آذرماه برروی صحنه خواهد بود.

کیش: نمایشگاه عکس «از خزر تا خلیج فارس» با چهل عکس از بهرام عابدینی در حاشیه هفتمین جشنواره بین المللی مستند کیش برگزار می شود. بافت قدیمی شهرهای ایران، آثار تاریخی و منظره های آن در مناطق بین دریای خزر و خلیج فارس، محور های اصلی این نمایشگاه است. کشتی یونانی، تصاویری از شیراز، تخت جمشید، بناهای تاریخی تهران، آذربایجان و تصاویری از طبس و کویر های ایران از دیگر موضوعات این نمایشگاه است. این چهل عکس در قطع 30 در 40 و با حمایت دفتر جشنواره مستند کیش در تالار حافظ دانشگاه کیش از 13 تا 16 آذر ماه به نمایش در می آید.