آرشیو پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۰۵
حوادث
۲۲

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور اعلام کرد: دستگیری اعضای شبکه قاچاق انسان

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از دستگیری 51 عضو شبکه فساد خبر داد.

سردار محمود بت شکن از شناسایی 11 شبکه 4 و 7 نفره فساد در فرودگاه های کشور خبر داد و افزود: سرکرده های این شبکه ها قصد داشتند افرادی را برای سوء استفاده به کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه آزاد کیش قاچاق کنند که با تلاش پرسنل انتظامی موفق به این کار نشدند.

وی گفت: تحقیقات انجام شده، 51 زن و مرد از اعضای تشکیل دهنده این شبکه ها که قصد قاچاق افراد از فرودگاه های تهران، شیراز، مشهد و اصفهان را داشتند، دستگیر و تحویل مقامهای قضایی شدند.

فرمانده پلیس فرود گاه های کشور در خصوص نحوه شناسایی ودستگیری اعضای این شبکه گفت: از سوی دیگر پلیس فرودگاه موفق شد، اعضای شبکه طایفه فیوجی که با سفر به کشورهای خارجی اقدام به جیب بری می کردند را شناسایی و دستگیر کند.

> دستگیری جاعل امضای مقام های مملکتی

مردی به اتهام جعل امضای مسئولان مملکتی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما با شکایت مدیر یک شرکت خصوصی از این مرد به دستور بازپرس مهاجری تحقیقات آغاز شد.

این تحقیقات نشان می داد که این مرد که فقط پنج کلاس سواد دارد با فریب مدیر شرکت و نشان دادن تقدیر نامه های جعلی به امضای رئیس جمهور سابق، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس دفتر یکی از وزرا، فرمانده بسیج، رئیس صدا و سیما و... موفق شده بود تا در این شرکت به عنوان مشاور حقوقی استخدام شود. با شناسایی متهم روشن شد که یکی از دوستان شاکی در جمع دوستانش متوجه شده که متهم با جعل امضا موفق شده فردی را به استخدام یک شرکت در آورد.

باوجود انکار متهم در دادگاه، بازپرس مهاجری دستور داد تا تحقیقات بیشتری در این خصوص انجام شود.

بازپرس مهاجری در مورد میزان محکومیت کسانی که اقدام به جعل و یا استفاده از سند مجعول می کنند به خبرنگار ما گفت: مطابق ماده 524 قانون مجازات اسلامی جعل امضای مسئولان سه قوه و رهبر معظم انقلاب از سه تا 15 سال حبس خواهد داشت و مجازات جاعل و استفاده کننده از سند مجعول جداگانه است یعنی اگر شخصی هم اقدام به جعل کند و هم از سند مجعول استفاده نماید مرتکب دو جرم شده و دو مجازات در مورد او اعمال خواهد شد.