آرشیو یکشنبه ۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۳۱
هنر
۱۴
ضیافت

برنامه های داوود آزاد در ایران و اروپا

داوود آزاد»، خواننده و آهنگساز، که هم اکنون تور موسیقی اروپایی خود را پشت سر می گذارد، روزهای شانزدهم و هفدهم آذر ماه در تالار اندیشه به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

«آزاد» در این برنامه قطعاتی از مولانا، عطار و شمس مغربی را اجرا می کند و «فرزاد عندلیبی» او را با نواختن دف و_«نوید دهقان» با نواختن کمانچه یاری خواهند داد; ضمن آن که خود علاوه بر آهنگسازی و تنظیم قطعات، به خواندن این اشعار پرداخته و به عنوان نوازنده تار، تنبور و دف نیز فعالیت می کند.

او هم اکنون به مناسبت سال مولانا در یک تور اروپایی و کانادایی به اجرای قطعاتی ویژه مولانا پرداخته است. همچنین آلبوم «تو» که یک اثر سنتی از اوست و با استفاده از ارکستر بزرگ ضبط شده است نیز تا قبل از عید منتشر خواهد شد.

اما سرانجام یک امید کمرنگ برای دریافت مجوز آثار خوانندگان ایرانی آن سوی آب ها به ناامیدی تبدیل شد.

بعد از چیزی حدود دو سال انتظار برای دریافت مجوز آلبوم برای خوانندگانی چون فرامرز اصلانی و ویگن سرانجام مجوز این آثار داده نشد.

بعد از آزادی نسبی در رادیو و پخش صدای این دو خواننده شرکت آوای باربد در نظر داشت تا آثاری از این دو هنرمند را در بازار موسیقی منتشر کند که بعد از مدت ها انتظار اعلام شد که مجوز این آثار اعطا نخواهد شد.

گل سرخ، بهترین های «سلطان جاز ایران» عنوان آلبوم ویگن و «دل مشغولی ها» عنوان آلبوم فرامرز اصلانی است که قرار بودبعد از صدور مجوز از سوی دفتر موسیقی منتشر شود، ضمن آن که فرامرز اصلانی در این آلبوم آهنگ های جدیدی را هم خوانده است.

آوای باربد در ماه های گذشته مجموعه ای شامل موسیقی جاز و کلاسیک بدون کلام را در 12 سی دی با عنوان واحد «موسیقی برای آرامش» منتشر کرده است که از سلو ویلن و رسیتال پیانو تا آثار بتهوون، موتسارت، ویوالدی، شوپن و... را در برمی گیرد.