آرشیو یکشنبه ۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۳۱
جهان سیاست
۱۹

برای شرکت در انتخابات پارلمانی و شوراها

مردم بحرین به پای صندوق های رای رفتند

فارس-مردم بحرین برای انتخاب نامزدهای مورد نظر خود در پارلمان و شوراهای این کشور امروز به پای صندوق های رای رفتند. انتخابات پارلمانی و شهرداری های بحرین صبح دیروز برگزار شد.

در انتخابات پارلمانی بحرین حدود 259 هزار نفر دارای شرایط شرکت هستند و قرار است 40 نامزد از 206 نامزد را که 17 نفر از آنان زن هستند، انتخاب کنند.در انتخابات شهرداری ها نیز 165 نفر به رقابت می پردازند که پنج نفر از آنان زن هستند و قرار است 40 نفر از آن ها برای پنج شورای شهرداری بحرین برگزیده شوند.در انتخابات بحرین پنج ائتلاف به نمایندگی از پنج گروه سیاسی و از جریان های مختلف حضور دارند که برجسته ترین این جریان ها جریان اسلامی وفاق ملی (جریان شیعه مخالف) به رهبر شیخ علی سلمان است و با 17 نماینده در انتخابات شرکت دارد.پس از این جریان، فراکسیون کار دموکراتیک ملی (لیبرال مخالف) به رهبری ابراهیم شریف قرار دارد که با شش نامزد از جمله یک زن در انتخابات شرکت کرده است.

اسلامگرایان که در دوره پیش اکثریت آرا را به دست آوردند این بار با 9 نامزد و در قالب جمعیت اسلامی «الاصاله» (سلف) به رهبری_ شیخ عادل المعاوده و جمعیت «تریبون اسلامی» (اخوان) به ریاست صلاح علی حضور دارند.