آرشیو چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۳۴
هنر
۱۴

اتفاق خودش می افتد

تارانتینو و بازی در یک فیلم ژاپنی

کوئنتین تارانتینو این بار در نقش یک بازیگر به ژاپن سفر می کند، تا در جدیدترین ساخته کارگردان صاحب سبک و دوست قدیمی اش تاکاشی میکی ایفای نقش کند.

تهیه کنندگی این اثر به پیشنهاد تارانتینو از سوی شرکت فیلمسازی سونی پیکچرز پذیرفته شده، هزینه ساخت این اثر 800 میلیون ین 88/3 میلیون یورو) تخمین زده شده است.

تارانتینو که پیش از این در فیلم هایی همچون داستان عامه پسند ایفای نقش کرده بود، از اوایل ماه نوامبر به توکیو سفر کرده است، تا در این فیلم بازی کند. قرار است که این اثر در اواخر سال 2007 به روی پرده سینما برود. تارانتینو مدتی است که خود مشغول نگارش فیلمنامه جدیدی است، او بعد از اکران موفق «بیل را بکش 2» اعلام کرد که حداقل تا سه سال دیگر هیچ فیلمی از او به بازار نمی آید.

تارانتینو بعد از اکران این دوگانه با انتقادات فراوانی از سوی روشنفکران مواجه شد، آن قدر که جی.جی.بالارد او را یک دیوانه خطرناک تمام عیار نامید.

با این حال او اعلام کرده است که فیلم جدیدش هم در حال و هوای «بیل را بکش» خواهد بود، استودیو فیلمسازی سونی به عنوان تهیه کننده این اثر با تارانتینو قرارداد بسته است و قرار است نام بازیگران و عنوان فیلم در ژانویه سال آینده اعلام شود.

تارانتینو درباره فیلم جدید تاکاشی میکی گفت: «ژاپن دنیایی است که مرا به شدت جذب خودش کرده است و مطمئن ام که حتما در چند سال آینده فیلمی در این کشور می سازم.»

تارانتینو که سال های مدیدی را با سوفیا کاپولا کارگردان و دختر فرانسیس فورد کاپولا زندگی کرده است، یکی از عوامل مؤثری بود که سبب شد کاپولا «گمشده در ترجمه» را در کشور ژاپن بسازد.

همچنین تارانتینو قصد دارد برای اولین بار تهیه کنندگی فیلم پرفروش «خوابگاه دانشجویی 2» را به عهده بگیرد، این اثر پرفروش که به واسطه نام او و شباهت بسیاری که به آثار تارانتینو داشت موفق شد سود خالصی نزدیک به 70 میلیون دلار را نصیب او کند. «خوابگاه دانشجویی 2» قرار است که بعد از ماه فوریه سال 2007 به روی پرده سینماها برود.