آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
اخبار کشور
۲

به یاد نام آور گمنام، محمد عبدی مردی ازگردان مقداد

حسین شریعتمداری

سال های اول جنگ بود، آن روزها جوانی بیست و چند ساله بود، از بروبچه های انقلابی محله هلال احمر در جنوب غربی تهران... مسجد مهدوی، مسجد ابوالفضل... آن روز از دفتر فرماندهی به دفتر سیاسی سپاه معرفی شده بود... به روال جاری از شرایط کاری با او سخن گفته شد... بایدها و نبایدها و ارزیابی توان و قابلیت ها... همه چیز حکایت از آن داشت که یک سپاهی پا به کار و فداکار است...

خب، برادر عبدی! اگر شما سؤال ندارید کار را شروع کنیم... لبخندی بر چهره محجوبش نشست... فقط یک خواهش دارم، یعنی یک شرط... چه شرطی؟! اینجا همه سپاهی هستیم و خدمت در سپاه را عبادت می دانیم... برای عبادت که شرط نمی گذارند... ایراد نیمه فلسفی ما را ناشنیده گرفت و حرف خودش را زد... چند روز قبل از شروع عملیات به منطقه می روم... نباید مانع شوید... جای چون و چرا نبود، آنچه می گفت از ژرفای دل بر زبانش نشسته بود...

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.