آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
اخبار کشور
۲

عضو ائتلاف آبادگران شورای شهر تهران: اصلاح طلبان خود را در انتخابات از پیش باخته می بینند

عضو ائتلاف آبادگران شورای شهر تهران گفت: در سطح اصولگرایان خرد جمعی، حاکمیت بیشتری نسبت به گروه های اصلاح طلب دارد.

واعظ آشتیانی در گفت وگو با ایسنا با ابراز امیدواری مبنی بر این که اصولگرایان بتوانند به وحدت برسند، افزود: من از بابت وحدت اصولگرایان نگرانی ندارم و همانطور که گفتم، معتقدم که خرد جمعی در بین اصولگرایان حاکمیت بیشتری نسبت به اصلاح طلبان دارد و آنها می توانند با جمع بندی به یک لیست واحد برسند.

وی با بیان این که «اصولگرایان باید در صحنه انتخابات از سهم خواهی بپرهیزند» گفت: اگر مثلا فردی در لیست نهایی اصولگرایان قرار نگرفت این نشان دهنده بی کفایتی وی نیست. به هر حال اصولگرایان باید از بین بهترین ها 15 نفر را به عنوان برترین انتخاب کنند و این جای نگرانی ندارد.

این عضو گروه اقلیت شورای شهر تهران، با بیان این که تمام گروه های سیاسی باید در عرصه انتخابات به تشویق مردم برای مشارکت حد اکثری پرداخته و از بهانه جویی بپرهیزند در مورد سخنان برخی از اصلاح طلبان که معتقدند برای اصولگرایان مشارکت مردم چندان مهم نیست؛ چرا که آنها دارای یک رای سنتی هستند و هر چه حضور مردم کمرنگ تر باشد به نفع آنها خواهد بود، گفت: من استدلال آنها را قبول ندارم. شما دیدید در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر مردم مشارکت کردند و وضعیت کاندیداهای اصلاح طلب نیز مشخص بود و گروه های اصلاح طلب در حال حاضر بهانه می آورند، چون خود را در انتخابات پیش باخته می بینند. من به آنها توصیه می کنم که با دوری از بهانه گیری مردم را به مشارکت در این انتخابات دعوت کنند.

آشتیانی گفت: هر چه در کشور عملکرد مسئولان مثبت تر باشد، حضور مردم نیز در انتخابات پر رنگ تر خواهد بود. امیدوارم اصلاح طلبان در عرصه انتخابات به دنبال بهانه گیری نباشند و مردم را به حضور حداکثری در این عرصه دعوت کنند.

واعظ آشتیانی در حال حاضر به ستاد رایحه خوش خدمت (حامیان دولت) نزدیک است.