آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
اخبار کشور
۳

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مقاوم سازی مراکز پرورشی هم 4 میلیارد دلار نیاز دارد

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتبار 4 میلیارد دلاری مقاوم سازی، مختص مراکز آموزشی فرسوده است گفت: مراکز پرورشی فرسوده کشور نیز به همین میزان اعتبار برای مقاوم سازی نیاز دارد.

به گزارش فارس، سید باقر پیشنمازی ضمن اشاره به مطالب فوق گفت: ضمن قدردانی از مجلس و دولت برای اختصاص 4 میلیارد دلار به مقاوم سازی مدارس فرسوده، امیدواریم در سال 86 برای مقاوم سازی فضاهای پرورشی و اوقات فراغت دانش آموزان، چنین اعتباری را اختصاص بدهند.

وی افزود: فضاهای پرورشی مانند مجتمع های ورزشی بسیار مورد استقبال دانش آموزان است اما متاسفانه در طول سالیان، مستهلک شده و نیاز به مقاوم سازی دارند.

پیشنمازی ادامه داد: «آموزش» و «پرورش» هر کدام جایگاه خود را دارند و باید در جایگاه خود مورد توجه قرار گیرند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش درباره مانور زلزله گفت: این یک نوع تمرین است که از سال 1377 در تهران، از تعداد محدودی مدرسه آغاز شد که هر سال نیز تجارب بیشتری به دست آمد.

سیدباقر پیشنمازی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده، دانش آموزان شرکت کننده در این مانورها کمتر آسیب دیده یا اصلا آسیب ندیده اند اضافه کرد: امسال مانور زلزله در بیش از 100 هزار مدرسه کشور برای دوره های مختلف تحصیلی اجرا شده است.

وی خواستار وزارت بهداشت و درمان برای تامین قرص آهن و کسانی که در طرح آهن یاری با این وزارتخانه همکاری می کنند، شد.