آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
اخبار کشور
۳

نماینده رهبری در دانشگاه ها: صدای شکستن استخوان های آمریکا به گوش می رسد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، رسیدن به بصیرت و استقامت را مهمترین وظیفه تشکل های دانشجویی دانست و گفت: تشخیص نادرست موقعیت به معنی مهمترین آسیب نیروهای ارزشی در طول تاریخ بوده است.

حجت الاسلام محمد محمدیان در پنجمین گردهمایی سراسری سازمان دانشجویان حزب موتلفه که در تالار شهید آوینی دانشکده هنر دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: در آموزه های دین ما درخصوص افق بشریت صحبت های بسیاری صورت گرفته، افقی که توان ترسیم آن بسیار وجود دارد و در آن سراسر امید و نشاط است.

وی، با اشاره به برخی آیات در مورد رسیدن زمین به صالحان، گفت: خداوند به رسول خدا(ص) می فرماید قیام کنید چرا که همه شاه کلید رسیدن به رستگاری در دست شماست.

محمدیان، با بیان اینکه بصیرت باید پایه تشکل های علوی باشد، گفت: بصیرت به معنای فرصت ها و درست تشخیص دادن تهدیدهاست. ما باید به خوبی وضعیت را بشناسیم و برای آن درست تصمیم گیری کنیم.

وی گفت: امروز فرصت های زیادی برای جوانان نظام وجود دارد اما شاهدیم در کنار آن نیز تهدید است. اگر دوستان خود و دشمنان را خوب بشناسیم خدا توانایی هایمان را نمایان می سازد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، گفت: توجه به زرق و برق دنیا استقامت را از بین می برد و ما در طول تاریخ شاهد بوده ایم که چه کسانی از این مسایل گرفتار ترس، جنگ و... شده و چگونه خداوند آنها را از گردونه خارج کرده است.

وی افزود: مهمترین کار یک تشکل اسلامی این است که نیروها به بصیرت و استقامت دست پیدا کنند. امروز بزرگترین نقطه عطف بشریت در حال شکل گیری است و بزرگترین آرزوی همه انبیاء و مومنین در حال دستیابی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر 30 سال قبل در همین دانشگاه کسی می گفت چند سال بعد هیچ اثری از مارکسیسم و کمونیسم باقی نخواهد بود، قطعا هیچ کس باور نمی کرد و با او برخورد می کردند. چون نصف دنیا توسط این مکاتب اداره می شد. اما امروز این مکاتب منحل شد که هیچ اثری از آن باقی نماند و هیچ تاریخی برای از بین رفتن آن در دست نیست معلوم نشد کی منحل شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، در پایان افزود: امروز طبق گفته رهبر معظم انقلاب صدای شکسته شدن استخوان های آمریکا به گوش می رسد، این هندسه دقیق فرداست.