آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
اخبار کشور
۳

رئیس دانشگاه علم و صنعت: امسال هیچ استاد و دانشیاری بازنشسته نخواهد شد

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با رد شایعه ارسال نامه به 53 استاد دانشگاه مبنی بر بازنشسته شدن آنها تا پایان سال، گفت: برای سال 85 هیچ برنامه ای برای بازنشستگی اعضای هیئت علمی نداریم.

به گزارش خبرنگار کیهان دکتر محمدسعید جبل عاملی رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان مطلب فوق گفت: با اختیارات مدیریت دانشگاه، همه برنامه های بازنشستگی که از مدیریت های قبل برای امسال تنظیم شده بود را نیز لغو کردیم. همچنین 8/1 میلیارد تومان بودجه که برای پاداش پایان خدمت اعضای هیئت علمی بازنشسته در سال گذشته برای امسال تنظیم شده بود را عودت دادیم. رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران هم چنین با بیان اینکه برای سال 86 نیز هیچ برنامه ای برای بازنشستگی اساتید و دانشیاران نداریم، بیان کرد: نامه ای که برای سال های قبل تنظیم شده بود، در شهریورماه امسال لغو شد و پیش بینی می کنیم که تا پایان برنامه چهارم توسعه نیز در سطح اساتید و دانشیاران هیچ گونه بازنشستگی نداشته باشیم، مگر اینکه با موانع قانونی برخورد کنیم و با مکاتباتی که با وزارت خانه و سازمان های مربوط داشتیم به دنبال افزایش اختیارات خودمان در این زمینه هستیم.

وی گفت: براساس قوانین مدیریت دانشگاه اختیاراتی در این زمینه دارد، بنابراین مدیریت جدید از حداکثر اختیارات قانونی خود برای استفاده از اعضای هیئت علمی در جهت ارتقای علمی دانشگاه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برعکس آنچه شایع شده، دانشگاه برنامه گسترده ای برای ایجاد کرسی های نظریه پردازی در دانشکده های مختلف با محوریت قطب های علمی و با حضور برخی اساتید تمام دانشگاه در دست اجرا دارد، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری در برخی رشته ها نسبت به تاسیس این کرسی ها اقدام کنیم.