آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
اخبار کشور
۱۴

یک نشریه آمریکایی: پنتاگون گروهک منافقین را برای اقدام علیه ایران استخدام می کند

هفته نامه آمریکایی «کنگر شنال ویکلی» در گزارشی طرح پنتاگون برای آموزش اعضای گروهک منافقین در رژیم صهیونیستی برای اقدام علیه ایران را فاش ساخت.

این نشریه در تازه ترین شماره خود به نقل از یک مقام بلندپایه سابق آمریکا که خواست نامش فاش نشود، نوشت: نیروهای اطلاعاتی پنتاگون در حال استخدام و آموزش اعضای گروهک منافقین در اردوگاه مرکزی اشرف عراق برای اعزام به اسرائیل هستند.

به گفته این مقام آگاه، با توجه به اینکه وزارت خارجه آمریکا، این گروه را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده، استخدام اعضای آن غیرقانونی است و به همین علت، پنتاگون افراد استخدام شده را برای آموزش به اسرائیل می فرستد.

در عین حال وزارت دفاع آمریکا بکارگیری و آموزش اعضای گروهک منافقین توسط ارتش آمریکا را در گفت وگو با شبکه خبری بی بی سی رد کرده است.

تاد ویشن، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در مصاحبه با بی بی سی صحت این گزارش را رد کرد.

او گفت: «ما سازمان مجاهدین خلق ]گروهک منافقین[ را با توجه به سوابقی که دارد حامی دمکراسی و حقوق بشر نمی دانیم. این سازمان اعضای خود را نیز مورد آزار و اذیت قرار داده است.»

بارها مقام ها و رسانه های آمریکایی گزارش های انتشار یافته درباره استفاده آمریکا از منافقین علیه ایران را تایید کرده و گفته اند عملیات جاسوسی و تروریستی از جمله وظایف عناصر این گروهک است.

با وجود اینکه براساس اسناد و مدارک اثبات شده، منافقین بویژه «مسعود و مریم رجوی» مستقیما با رژیم «صدام» در کشتار مردم عراق از جمله مناطق کرد و شیعه نشین این کشور همکاری داشتند، آمریکا پس از اشغال عراق، با ایجاد مناطق امن منافقین را مورد محافظت قرار داده و سرکردگان آن را نیز پناه داد.

چندی پیش نیز «ریموند سانسر» عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا و پژوهشگر مرکز مطالعات خاورمیانه در واشنگتن، گفت: آمریکا می تواند از گروه مخالف تهران (منافقین) به عنوان یک برگ برنده استفاده کند.

سانسر در گفت وگو با الجزیره افزود: آمریکا مایل است از طریق این مخالفان (منافقین)، بر نظام ایران فشار وارد کند و همچنین قصد دارد نام این گروه را از فهرست بین المللی تروریسم خارج کند.