آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
حوادث
۱۵

600 دستگاه انواع ماشین آلات جمع آوری مکانیزه زباله وارد تهران شد

مکانیزه زباله به بایگانی سپرده شده بود، افزود: با مدیریت شهردار، طرح جمع آوری مکانیزه زباله به سرعت گسترش یافت و با برنامه ریزی دقیق از 9 ماه 600 دستگاه انواع ماشین آلات جمع آوری مکانیزه زباله و رفت و روب تهران با حضور شهردار تهران وارد ناوگان حمل زباله شد.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران در مراسم بهره برداری از این ماشین آلات با بیان این که طی سال های گذشته طرح جمع آوری گذشته تاکنون توانسته ایم 105 ناحیه از مجموع 120 ناحیه تهران را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در گذشته پیمانکاران تنها با موتورسیکلت و وانت برای مشارکت در طرح جمع آوری مکانیزه زباله اعلام آمادگی می کردند که برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار نیز 120 روز از زمان شهرداری را تلف می کرد در حالی که هم اکنون یک پیمانکار با سرمایه گذاری میلیاردی چندین ناحیه را اداره می کند.

وی افزود: تجمیع پیمانکاران و طرح جمع آوری مکانیزه زباله از آرزوهای دیرینه شهرداری بوده که متاسفانه به دلایل مختلف از جمله ساختار پیچیده و شیوه های قدیمی این مساله تحقق نیافته بود.

سلیمی افزود: به همین دلیل 5/2 میلیون نقطه تهران آلوده به زباله شده بود که این امر مشکلات و خطرات زیادی را به دنبال داشت، حتی خودروهای جمع آوری زباله نیسان نیز روباز بودند که برخی از آنها تا 10 سال شسته نمی شدند.

وی همچنین با انتقاد از اماکن و شرکت هایی که تولید زباله انبوه کرده اما عوارض را به همان اندازه پرداخت نمی کنند، گفت: برخی از اماکن روزانه به میزان انبوه زباله تولید می کنند اما عوارض را به همان میزان پرداخت نمی کنند که با اجرای طرح مکانیزه جمع آوری زباله نیز این مشکل تا حدودی برطرف می شود.