آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
حوادث
۱۵

ازسوی سازمان بهزیستی جشن بزرگ معلولان برگزار می شود

جشن بزرگ معلولان همزمان با 12 آذر روز جهانی معلولان و ولادت باسعادت امام رضا (ع) در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.

حسین امیرانی مسئول کمیته اجرایی مراسم روز جهانی معلولان، با اعلام این خبر افزود: در این مراسم پس از اجرای برنامه های هنری توسط معلولان، از 70 معلول نخبه در 7 گروه معلولیت تقدیر می شود و 7 نفر از این افراد به عنوان برگزیده معلولان نخبه معرفی می شوند.

وی تصریح کرد: امروز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی معلولان، معلولان و مسئولین با حضور در مرقد مطهر امام(ره) با آرمان های بنیان گذار انقلاب تجدید میثاق می کنند.

امیرانی گفت: در روز جمعه 10 آذر ماه که به عنوان روز معلول، معنویت دینی و خانواده نام گذاری شده است، خانواده معلولان و اعضای سازمان های غیر دولتی مرتبط با معلولان، در نماز جمعه حضور یافته و در حرکتی نمادین به توزیع شاخه های گل و نسخه هایی از قانون جامع حمایت از حقوق معلولان می پردازند.

مسئول کمیته اجرایی مراسم روز جهانی معلولان اظهار داشت: در روز 13 آذر ماه، روز معلول، توانمندی و عزم ملی، مسابقه نقاشی میان کودکان زیر 12 سال تحت پوشش سازمان بهزیستی، در مرکز 7 تیر، محل نگهداری کودکان معلول جسمی و حرکتی برگزار می شود.

امیرانی یادآور شد: در هفته معلولان، مسئولان از منازل و مراکز نگهداری معلولان بازدید می کنند.