آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
شهرستان ها
۱۱

جشنواره سراسری شعر و قصه نماز در تبریز برگزار می شود

«سومین جشنواره سراسری شعر و قصه نماز کشور، در اسفندماه امسال در تبریز برگزار می شود.»

«محمد محمدپور»، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: «به منظور کمک به ترویج فرهنگ نماز و رشد هرچه بیشتر آن در سطوح مختلف جامعه و بازشناسی ابعاد معنوی نماز و نیز شناسایی استعدادهای خلاق، سومین جشنواره سراسری شعر و قصه نماز، 7 اسفند ماه سال جاری در تالار «اقبال آذر» تبریز برگزار خواهد شد.

«محمدپور» با اشاره به مشارکت «امور فرهنگی» این اداره کل با انجمن ادبی تبریز، برای برپایی هر چه باشکوه جشنواره سراسری شعر و قصه نماز در این شهر، خواستار توجه جدی همگانی به ضرورت امر گسترش فرهنگ نماز در جامعه شد. وی اظهار داشت: نماز، یکی از موضوعات بسیار ارزشمند و تاثیرگذاری است که توجه جدی و برنامه ریزی شده به آن می تواند آینده نسل های جوان را تامین و تضمین سازد و باید به گونه ای نامحدود در این راه سرمایه گذاری کرد.

معاون اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در عین حال برپایی این سمینارها و جشنواره ها را گامی در راستای معرفی هرچه بهتر و بیشتر معنویات و زیرساخت های دینی در کشور دانست و خواستار گسترش جشنواره های دینی شد. وی افزود: «شعر و قصه نماز»، می تواند در رشد و بالندگی کودکان ما، تاثیر زیربنایی و ساختاری عمیقی برجای بگذارد و مسیر رشد و تکامل آنان را بر مبنا و محور ارزش های دینی قرار دهد.