آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
شهرستان ها
۱۱

اولین جشنواره آثار تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در اصفهان برگزار می شود

برای نخستین بار در کشور، اولین جشنواره سراسری آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری از 18 لغایت 22 دی ماه جاری در اصفهان برگزار می شود.

مجید مصلحی مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری و مدیر جشنواره در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که در این جشنواره آثار هنری تجسمی، ادبی، موسیقی، پژوهشی، نمایشی و تصویری 29 مرکز استانی حوزه هنری ارائه می شود، گفت: طی برگزاری 5 روزه این جشنواره بزرگ، بیش از 5000 اثر تولیدی در حوزه هنرهای تجسمی، 436 فیلم و بیش از 7000 قطعه عکس که در 6 ماهه اول سال جاری در حوزه هنری استان ها تولید شده است، به داوری گذاشته خواهد شد و به برگزیدگان آن جایزه تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به پایتختی فرهنگی اصفهان در جهان اسلام و سال پیامبر اعظم(ص)، فضای شهر تاریخی اصفهان را به منظور هم اندیشی تبادل تجربیات، ارزیابی اندوخته ها و رقابت تولیدات هنری برای مراکز حوزه هنری کشور مطلوب دانست و افزود: هنرمندان و پژوهشگران، در این جشنواره برای تعالی هنر این مرز و بوم استعدادهای خود را در قالب نمایش و رقابت به منصه ظهور خواهند رساند.

سیدمهدی سیدین نیا رئیس حوزه هنری استان اصفهان و دبیر جشنواره نیز در این گفت وگو با اعلام اینکه نمایشگاهی از آثار 30 استان کشور به طور همزمان در چهلستون اصفهان برپا می شود، از چاپ کتاب تالیفی و تدوینی آثار هنرمندان در این جشنواره خبر داد.

وی با اشاره به حجم آثار نمایشی به جشنواره افزود: طی برگزاری جشنواره 8 نمایش صحنه ای و 8 نمایش خیابانی اجرا می شود که به سه اثر جایزه تعلق خواهد گرفت.

سیدین نیا با اعلام اینکه در این جشنواره از 30 پیشکسوت هنری کشور از مراکز حوزه هنری تجلیل می شود، محور پژوهش هنری جشنواره را مورد تاکید قرار داد و گفت: تاکنون بیش از 60 اثر پژوهشی از استان ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.