آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
اخبار اقتصادی
۴

احمد بزرگیان نماینده مجلس در گفت وگو با کیهان: قاچاقچی ها بدنبال از کار انداختن کدینگ گوشی تلفن همراه هستند

قاچاقچی ها با دست کاری نرم افزار داخل گوشی توان از کار انداختن کدینگ گوشی تلفن همراه را دارند. احمد بزرگیان عضو کمیسیون صنایع در گفت و گو با خبرنگار کیهان با بیان این خبر گفت: این افراد مدعی اند بدون اینکه نیاز به کد داخلی باشد توانایی دارند گوشی های قاچاق را فعال کنند.

وی ادامه داد: البته متخصصین مخابرات در حال پیگیری این مسئله هستند.

نماینده مجلس با اشاره به کاهش قاچاق گوشی تلفن همراه طی مدت اخیر خاطرنشان ساخت: سیاست های دولت توانسته است تا حدی میزان قاچاق گوشی تلفن همراه را کاهش دهد ولیکن بایستی نظارت و کنترل بر مرزها و گمرکات کشور بیشتر شود.

وی با بیان اینکه 60درصد گوشی قاچاق تلفن همراه توسط یک شرکت صورت می گرفته تصریح کرد: این شرکت با استفاده از ثروت و رانت قدرتی که در نهادهای مختلف داشته این گوشی ها را در حجم وسیعی وارد کشور کرده است.

بزرگیان اضافه کرد: متاسفانه با افزایش یک شبه تعرفه این شرکت از سود سرشاری نیز بهره مند شد.

نماینده سبزه وار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیر این شرکت از وابستگان دربار پهلوی است گفت: متاسفانه این فرد توانسته است با برخی از افراد و بزرگان نظام ارتباط بگیرد و آنها را فریب دهد و در جهت منافع مالی خود از آنها سوءاستفاده کند.

وی همچنین افزود: در حال حاضر این شرکت به دنبال این است که در داخل تولید گوشی تلفن همراه صورت نگیرد تا بتواند گوشی های انبار شده و قاچاق خود را در بازار بفروشد.