آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
اخبار اقتصادی
۴

حضور کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور در زیر مجموعه وزارت نفت

در پی تاخیرهای مکرر صدرا در تحویل دکل نیمه شناور ایران البرز، هیاتی از بازرسان و کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور از این دکل بازدید کردند.

یک مقام آگاه در گفت و گو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: هیاتی از سازمان بازرسی کل کشور از دکل حفاری نیمه شناور ایران البرز در ساحل خزر بازدید و در جریان آخرین وضعیت کاری و پیشرفت آن قرار گرفتند.

وی افزود: سازمان بازرسی اخیرا عملکرد وزارت نفت در حوزه نفت و گاز خزر را مورد رسیدگی قرار داده و سکوی نیمه شناور ایران البرز نقش بسیار کلیدی در تثبیت موقعیت و آغاز فعالیت اکتشافی ایران در این منطقه دارد.

به گفته این منبع آگاه، متاسفانه به دلایل نامعلومی ساخت و تحویل این دکل از سوی شرکت صدرا با تاخیر بسیار زیاد همراه بوده و هنوز تاریخ مشخصی برای اتمام آن اعلام نشده است.

این در حالی است که «جلیل خبره»، مدیرعامل این شرکت پیشتر گفته بود، کار ساخت دکل نیمه شناور ایران- البرز تا شهریور ماه به پایان می رسد و شرکت حفاری شمال باید با اعزام نفرات و تجهیزات، نسبت به انتقال دکل اقدام کند.

وی گفت: در حال حاضر کار ساخت دکل نیمه شناور ایران- البرز بیش از 98 درصد پیشرفت داشته و ما نیز آماده ایم تا شهریور ماه، آن را به شرکت حفاری شمال تحویل دهیم.