آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
اخبار اقتصادی
۴

حمایت وزارت بازرگانی از تولید و صادرات آبزیان

وزارت بازرگانی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان در حوزه بازاریابی، تبلیغات، بسته بندی و... حمایت می کند.

مهدی غضنفری معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان توسعه و تجارت در نشستی با دست اندرکاران بخش های دولتی، خصوصی، تعاونی و صندوق توسعه صادرات آبزیان گزارشی از روند صادرات آبزیان در سال های اخیر ارائه کرد.

وی در ادامه افزود: بخش های خصوصی و دولتی باید با همکاری یکدیگر زمینه های جهش در تولید و صادرات این قبیل محصولات را که در سطح جهان مشتریان بسیاری دارد فراهم کنند.

در این نشست همچنین «مهرداد جلالی پور» مدیرکل توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت و «ارسلان قاسمی» رئیس هیات مدیره صندوق توسعه صادرات آبزیان» به ترتیب در خصوص مسائل و مشکلات تولید و صادرات محصولات آبزیان مطالبی بیان کردند.

قائم مقام شیلات نیز در این نشست ضمن ارایه گزارشی از وضعیت تولید و صادرات میگوی کشور اظهار داشت: مهمترین برنامه سازمان شیلات با حمایت بخش خصوصی در زمینه صنایع آبزی پروری شروع شده و هم اکنون موضوع ارتقای کیفی آبزیان صادرات توسط سازمان شیلات در دست اقدام است.

«علی تیموری» با اشاره به کاهش صادرات میگو در دو سال گذشته گفت: با همکاری سازمان دامپزشکی کشور، کارشناسان خارجی و تلاش پرورش دهندگان میگو، هم اکنون به میزان زیادی بیماری در مزارع پرورش میگو مهار شده است.

وی در پایان افزود: هم اکنون بسیاری از مزارع پرورش میگو فعالیت خود را شروع کرده اند و انتظار می رود سال آینده میزان تولید میگوی پرورشی در کشور افزایش یابد.