آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
اخبار ورزشی
۱۳

با معرفی کاناوارو، زیدان و رونالدینیو نبرد رئال و بارسا برای انتخاب مرد سال فوتبال جهان

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) «فابیو کاناوارو» کاپیتان تیم ملی فوتبال ایتالیا، «رونالدینیو» هافبک برزیل و «زین الدین زیدان» ستاره فرانسوی را به عنوان نامزدهای بهترین بازیکن سال فوتبال جهان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از زوریخ، بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در مراسم جشنی در روز 27 آذرماه معرفی می شود.

فیفا قبلا فهرست اولیه ای شامل اسامی 30 بازیکن منتشر کرده بود که اکنون به سه نامزد کاهش یافته است.

رونالدینیو در سال گذشته این جایزه را بدست آورد و نقش کلیدی در قهرمانی تیم بارسلونا در رقابتهای جام قهرمانان اروپا داشت. علیرغم این، نتوانست در مسابقات جام جهانی 2006، درخششی در تیم برزیل داشته باشد.

کاناوارو به خاطر نقش مهمی که در قهرمانی تیم ایتالیا در جام جهانی داشت، روز دوشنبه به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال اروپا معرفی شد.

از سوی دیگر، زیدان، بازیکنی که برای کمک به تیم فرانسه در جام جهانی، یک بار دیگر پیراهن تیم ملی این کشور را بر تن کرد و در مسابقه فینال به خاطر ضربه سر تماشایی اش به سینه «مارکو ماتراتزی» مدافع لاجوردی پوشان، اخراج شد، با رونالدینیو و کاناوارو رقابت می کند.

بدین ترتیب به نوعی می توان گفت در جشن مرد سال فوتبال جهان به نوعی رقابت میان رئال مادرید و بارسلونا است. چرا که کاناوارو و زیدان نمایندگان رئال هستند و رونالدینیو نماینده بارسا. باید دید این نبرد به سود کدام یک از دو تیم مطرح فوتبال اسپانیا تمام خواهد شد.