آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۸
اخبار ورزشی
۱۳

برگزاری مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله تبریزی در مسجد اعظم قم

مراسم هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله «میرزا جواد آقا تبریزی» سه شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که از سوی شورای مدیریت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، علاوه بر حضور گسترده مردم متدین و همیشه در صحنه قم، روحانیان و اساتید حوزه، نمایندگان دفاتر و بیوت مراجع، مدیر حوزه علمیه قم، اعضای جامعه مدرسین و برخی اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز حضور داشتند.

در این مراسم همچنین شخصیتهایی خارجی مانند آیت الله «سیدعلی مکی» از رهبران برجسته شیعیان سوریه، «سیدشاکر الیوسف» از رهبران بانفوذ شیعیان قطر، «سیدمحمد باقر مهری» از روحانیان برجسته کویت، «سیدمحمد بحرالعلوم» از علمای معروف نجف، حجت الاسلام «علی دهنی» از علمای عربستان حضور داشتند.

استاد حوزه علمیه قم در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت رحلت عالم ربانی آیت الله «میرزا جواد آقا تبریزی» گفت: آن مرحوم از جمله فقهایی بود که در دوران حیات پر برکت خود شیعیان را در جهان بالنده کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد خاطرنشان کرد: سالها حوزه های علمیه باید تلاش کنند تا خلا شخصیتی مانند آیت الله تبریزی را پر کند.

وی ادامه داد: از زمان غیبت کبرا تاکنون فقهای ما در برابر هجمه های تبلیغاتی دشمنان بر علیه شیعه گام های استواری را برداشته اند.

نظری منفرد گفت: آیت الله میرزا جواد تبریزی از جمله فقهایی بود که به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علاقه فراوانی داشته است و همیشه به آنها عشق می ورزید.

وی گفت: روحانیان حوزه های علمیه نباید اجازه دهند دشمنان اسلام قداست مرجعیت شیعه را دچار خدشه کنند.

آیت الله میرزا جواد تبریزی هفته گذشته در سن 80 سالگی به علت بیماری دارفانی را وداع گفت.