آرشیو دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۱۴
صفحه آخر
۲۴

انصراف همزمان حاتمی کیا از 2 پروژه

ابراهیم حاتمی کیا با نگارش نامه ای، انصراف خود را از ساخت پروژه شهید چمران و فرش اعلام کرد. حاتمی کیا در این نامه نوشته است: «من نمی توانم به طور همزمان درگیر چند پروژه باشم. همکارانی که در مجموعه تلویزیونی حلقه سبز با من بودند می دانند که من در طول ساخته شدن این سریال تمام وقت و روح خودم را در خدمت کارگذاشته بودم. خبرهای گاه و بیگاه رسانه ای روند پروژه چمران، آن هار ا متعجب و مراسرخورده و عصبی می کرد.»

حاتمی کیا به زمان تصویب این پروژه اشاره کرده: «متاسفانه وقتی پروژه شهید چمران تصویب شد که سریال «حلقه سبز» شکل عملیاتی گرفته بود و من در همان اوایل تحقیق اعلام کردم که باید کار را تعطیل کنیم، چرا من در حین ساختن یک فیلم حاضر نیستم به پروژه دیگری فکر کنم و از آن دسته فیلمسازانی که به طور همزمان فیلم می سازند و فیلمنامه می نویسند و داور جشنواره می شوند و در جشنواره های فرنگی شرکت می کنند نیستم. دوستان پروژه پیشنهاد کردند که با توجه به روحیه حقیر،کار در حالت نیمه تعطیل به حیات خود ادامه دهد و الا از جهت صدا و سیما مشکل پیش خواهد آمد و بنده با این شرط که در طی این کار هیچ تماسی با گروه نخواهم داشت موافقت کردم. من در طول فیلمبرداری ده ماهه سریال «حلقه سبز» بارها و بارها گزارش روند پیشرفت پروژه چمران را از رسانه ها دیده و شنیدم و در همان دوران به دوستان تهیه کننده معترض شدم که باید از بیلان دادن این پروژه در غیبت مسئول پروژه جلوگیری کنند، چرا که اصولی نیست مسئول پروژه بی اطلاع از روند آن باشد و چنین بوق و کرنایی شود، ولی کو گوش شنوا؟!» وی خاطرنشان کرده است: «بارها گفته ام که آرزو می کنم آخرین کار من ساختن فیلمی درباره شهید چمران باشد.»

حاتمی کیا در پایان مطرح کرده است: «حال که تهیه کننده محترم بدون هماهنگی با حقیر روند پروژهرا رسانه ای کرده است، بنده نیز کناره گیری ام را از این پروژه به همین روش اعلام می کنم. ضمنا فرصت را مغتنم شمرده و اعلام می کنم که بنده 2 ماه و اندی پیش انصراف خودم را از پروژه فرش به اطلاع برادر خوبم رضا میر کریمی اعلام کرده ام و امیدوارم در رسانه ای شدن این موضوع دوستان فراموش نکنند که اسم حقیر را پاک کنند.»