آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۳
اخبار کشور
۲

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت خبر داد: مذاکره سیاستمداران برجسته آمریکا و اسرائیل درباره ایران

سیاستمداران آمریکا و اسرائیل پشت درهای بسته درباره ایران گفت وگو می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت»، جمعی از سیاستمداران سابق و کنونی آمریکا و اسرائیل جمعه آینده در موسسه «بروکینز» واشنگتن گردهم می آیند تا در پشت درهای بسته درباره ایران، لبنان و خاورمیانه گفت وگو کنند.

در این نشست چهره های سیاسی برجسته آمریکا و اسرائیل از جمله «بیل کلینتون»، رئیس جمهور سابق آمریکا، «شیمون پرز» نخست وزیر سابق و معاون کنونی نخست وزیر اسرائیل، «ایهود باراک» نخست وزیر سابق اسرائیل، «هیلاری کلینتون» نماینده مجلس سنای آمریکا و «آویگدور لیبرمان» وزیر امور راهبردی اسرائیل، «دیوید ولش» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، «یولی تامیر»، وزیر آموزش و پرورش اسرائیل، «آمی عیالون»، رئیس سابق شین بت و نماینده کنونی مجلس اسرائیل، «دیوید ساترفیلد» مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا در امور عراق، «جرج تنت»، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، «گیورا ایلاند» مشاور سابق امنیت اسرائیل، «آموس یادلین» مدیر اطلاعات ارتش اسرائیل و نیز برخی خبرنگاران این موسسه حضور خواهند داشت. اما نمایندگان رسانه ها اجازه حضور در این نشست را نخواهند داشت.

مدیریت این نشست نیز به عهده «مارتین ایندیک» سفیر سابق آمریکا در اسرائیل خواهد بود که در زمان دولت کلینتون یکی از مدیران ارشد امور خاور نزدیک و جنوب آسیا در شورای امنیت ملی آمریکا بوده است.

گفته می شود موضوعاتی چون موقعیت لبنان و خطر سرنگونی دولت سینیوره به دست مخالفان، کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین به دست حماس، اتحاد ایران، سوریه و حزب الله، گزینه های برخورد با برنامه هسته ای ایران و... در این نشست مورد بررسی قرار خواهند گرفت.