آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۳
اخبار کشور
۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مسلمانان در همه جای جهان احساس عزت می کنند

وزیرفرهنگ و ارشاداسلامی تاکید کرد: با وجود فشار تبلیغاتی رسانه های گروهی بر روی جوانان، تاکید بر هویت ایرانی اسلامی میان جوانان کشور جدی است.

محمدحسین صفارهرندی که در جمع فرهیختگان، اندیشمندان و ایرانیان مقیم خارج از کشور در کتابخانه ملی تحت عنوان همایش گفتمان ایرانیان مقیم خارج سخن می گفت، افزود: احساس عزت در میان ایرانیان در همه جای دنیا بروز جدی دارد زیرا امروز ایران با تلاش مسئولان و با دستیابی به فناوری های پیشرفته و گام نهادن در کمال، اخلاق و صلح جهانی، کانون تحولات جهانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کار دولت ها جرات بخشیدن به مردم برای ابراز هویت با صدای بلند است، گفت: جهانی شدن سرنوشت محتوم ماست و از آن گریزی نیست اما چگونه جهانی شدن مهم است که باید با حفظ هویت و وزن خود در طرح جهانی شدن مشارکت کنیم زیرا کشورهایی که هویت و وزن خود را حفظ می کنند می توانند در نظام جهانی نقشی داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی افزود: ایرانیان مقیم خارج از کشور برای اینکه وزن خود را در دنیا مشخص کنند، هویت ایرانی اسلامی خود را حفظ و به آن رجوع می کنند. گفتنی است، همایش گفتمان ایران خارج از کشور با شرکت اندیشمندان و صاحب نظران ایرانیان مقیم خارج از کشور در کتابخانه ملی به مدت سه روز برگزار می شود.