آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۳
اخبار کشور
۱۴

انصراف دو عضو اکثریت شورای شهر تهران از انتخابات شوراها

سرویس سیاسی-روز گذشته دو عضو از اعضای شورای شهر تهران که نام آنها در لیست منتسب به مهندس مهدی چمران وجودداشت از کاندیداتوری در انتخابات شورا انصراف دادند.

«نادر شریعتمداری» و «رحیم خاکی» در حالی از حضور در انتخابات شوراها کناره گرفتند که گفته می شود امیر علی امیری و علیرضا دبیر در لیست مهندس چمران جایگزین آنها شده اند. این دو عضو شورای شهر تهران جزو گروه 8 یا حامیان قالیباف محسوب می شدند و کناره گیری آنها در اثر برخی اختلاف نظرهای داخلی بوده است.

لیست شورای معتمدین امروز اعلام می شود

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره آخرین رایزنی ها جهت ارائه لیست مشترک اصولگرایان در انتخابات اخیر شوراها گفت: شورای معتمدین هنوز نتیجه را اعلام نکرده است ولی اگر نشست مهم روز سه شنبه به نتیجه برسد شورای معتمدین اصولگرایان فردا لیست ائتلافی اصولگرایان را اعلام می کند و در هر صورت قرار است نتیجه رایزنی ها برای تشکیل ائتلاف اصولگرایان فردا با عنوان گزارش کار از سوی شورای معتمدین اعلام شود.

لطف الله فروزنده در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: ما هر نتیجه ای که این شورا اعلام نماید، حمایت می کنیم.

این عضو جمعیت ایثارگران درباره نحوه ائتلاف و ارائه لیست در جبهه اصولگرایان، هر گونه محوریت ائتلاف با قالیباف و دیگران را منتفی دانست و گفت: اصولگرایان یک سری معیارهایی را تعریف نموده اند و براساس آن معیارها افرادی را به عنوان کاندیدای شورای شهر به مردم معرفی می کنند.

وی افزود: بحث شهردار پس از انتخاب شورا است، منتهی یک عده به دنبال ائتلاف هستند.

وی تصریح کرد: با مجموعه اصولگرایان و هر جریانی که به عنوان اصولگرا شناخته شود بنابر ایجاد تفاهم و ارائه لیست واحد است.

وی گفت: به احتمال قوی روز چهارشنبه لیست اصولگرایان در انتخابات شوراها نهایی می شود.