آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۳
اخبار کشور
۱۴

پورمحمدی اعلام کرد: وزارت کشور آماده پذیرش تفسیر مجلس از قانون شوراهاست

وزارت کشور آمادگی خود را برای پذیرش تفسیر مجلس از قانون شوراها اعلام کرد.

به گزارش مهر، «مصطفی پورمحمدی» وزیرکشور در جمع رؤسای هیئت های عالی نظارت بر انتخابات شوراها، با اشاره به ابهام موجود در قانون فعلی شوراها گفت: حاضریم هر تفسیری مجلس از این قانون ارایه دهد و مکتوب بر ما اعلام کند، بپذیریم و براساس آن عمل کنیم.

وی افزود: ما قرار گذاشته ایم مفسر و مبین قانون نباشیم. بعد نظارتی قانون کاملا ناقص است. برخی دوستان تفاسیری دارند که ما به آنها اتکا نمی کنیم. اگر هیئت های مرکزی به یک تفسیر روشن برسند ما آن را مدنظر قرار می دهیم هرچه هیئت نظارت تفسیر کند همان مبنای عمل ما قرار می گیرد.

پورمحمدی همچنین با تشکر از همکاری های هیئت های نظارت و اجرایی اظهار داشت: ما در وزارت کشور هیچ دغدغه ای در خصوص انتخابات و نظارت نداشته ایم.

در همین حال حسین فدایی رئیس هیئت مرکزی بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نشست رؤسای هیئت های عالی نظارت که در محل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد اظهار داشت: در مرحله اول نزدیک 95 درصد نامزدهای انتخابات شوراها احراز صلاحیت شدند و فقط حدود 5درصد واجد شرایط نبودند.

وی افزود: در مرحله تجدیدنظر نیز تعداد رد صلاحیت شده ها از 2/5 درصد کاهش به 3/4 درصد کاهش یافت.

فدایی تصریح کرد: تاکنون بین وزارت کشور و هیئت های نظارت چند اختلاف برداشت وجود داشت که با برگزاری جلسه مشترکی با وزیرکشور، برداشت هیئت مرکزی نظارت به تایید رسید و تصویب شد.