آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۳
اخبار ورزشی
۱۳

به یاد سردار شهید «علی اصغری» فرزند رمضان

غروب شانزدهم ماه ضیافت الهی 1342 هجری شمسی کودکی در خانواده مذهبی و محقر متولد شد. علی از همان روزهایی که الفبای زندگی را آموخت تحت تربیت صحیح قرار گرفت.

در مقطع راهنمایی مصادف بود با طلوع خورشید تابان و درخشنده انقلاب اسلامی.

بعد از اتمام دوران راهنمایی وارد دبیرستان شهید بهشتی کاشان شد تا ادامه تحصیل دهد. وی با شروع جنگ تحمیلی تحصیل را رها کرد و عازم جبهه شد. سال آخر تحصیل را (سال 61)، به منطقه محروم سیستان و بلوچستان اعزام شد. بعد از اخذ دیپلم به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در قسمت تبلیغات و انتشارات سپاه ایرانشهر شروع به خدمت کرد و بعد از حدود دو سال، دوره آموزش نظامی خویش را در پادگان شهید بهشتی کرمان گذراند. پس از اتمام این دوره به عنوان مسئول واحد پرسنلی سپاه پیشین مشغول فعالیت شد و در مدت بیش از یکسال علاوه بر این مسئولیت در اکثر عملیات های نظامی سرکوب اشرار و ضدانقلاب و باصطلاح مجاهدان خلق که فعالیت شدیدی را داشتند و محیط رعب و خفقانی را پدید آورده بودند. حضور داشت.

بعد از مبارزه با اشرار ضدانقلاب در مرکز استان به عنوان یک نیروی مؤثر در مسئولیت های آمار و ارزیابی کارگزینی ستاد به فعالیت مشغول شد و در عین حال فرماندهی یکی از قرارگاه های بلوچستان را برعهده داشت، او به عنوان یک فرمانده مخلص در جبهه های جنگ در عملیاتهایی چون عملیات محرم و کربلای 5 شرکت کرد و مجروح شد، اما جراحت جسم علی روح او را مجروح نساخت و پس از ترمیم بال های شکسته بار دیگر فعالیت خویش را شروع نمود و سرانجام در آخرین ماموریت که برای مقابله با آمریکای جهانخوار و نوکرسرسپرده اش صدام بعثی عازم منطقه عملیاتی فاو شد و در روز جمعه مورخ 2/2/67 ساعت 2 بعدازظهر مصادف با ماه ضیافت الهی (رمضان) نظاره گر وجه الله شد و به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود نائل شد.