آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۳
اخبار ورزشی
۱۳

روز پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا منچستر با جام خداحافظی می کند؟

دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در گروه های پنجم تا هشتم امشب برگزار می شود.

منچستریونایتد در دیدار گروه ششم در اولدترافورد برابر بنفیکا به میدان می رود. آنها باید از حریف پرتغالی امتیاز بگیرند تا به رسیدن به مرحله بالاتر لیگ قهرمانان اروپا امید داشته باشند. سه پیروزی پیاپی از جمله برد یک برصفر سپتامبر گذشته برابر بنفیکا در لیسبون، یونایتد را برای نتیجه گرفتن در این دیدار در شرایط خوبی قرار داده است. البته شکست های ناامیدکننده یک برصفر برابر کوپنهاگن و سلتیک با وجود برتری سرخ ها نیمه دیگر نتایج این تیم در لیگ قهرمانان است.

نکته دلسردکننده دیگر برای منچستر این است که آنها فصل گذشته از سوی همین بنفیکا با جام خداحافظی کردند. آمار دیگری که هواداران منچستر یونایتد را آزار می دهد، گم کردن راه دروازه حریفان در نه بازی از چهارده دیدار لیگ قهرمانان اروپاست که می توان در کنار آن رکورد تنها یک شکست در بیست و نه بازی خانگی اروپایی را قرار داد.

جمعه فرگوسن به لیسبون رفت و پیروزی دو برصفر این تیم برابر اسپورتینگ را از نزدیک تماشا کرد.

بنفیکا در تاریخ منچستر یونایتد بویژه در دهه شصت جایگاه ویژه ای دارد. 1966در مرحله یک چهارم پایانی جام باشگاه های اروپا یونایتد پنج بر یک حریف پرتغالی را با هنرنمایی جرج بست شکست داد. اسطوره ایرلند شمالی دو گل به ثمررساند. در دیدار پایانی جام باشگاه های 1968یونایتد با شکست دادن چهار بر یک بنفیکا برای نخستین بار قهرمان قاره شد.

اما در دیگر دیدارهای امشب دیناموکیف در گروه پنجم میزبان رئال مادرید است که با فابیو کاپلو فرمول پیروزی را به دست آورده است. سرمربی ایتالیایی بازیکنان ضعیف رئال از جمله رونالدو و روبرتو کارلوس را دوباره زنده کرده است. تیم مادریدی در حال حاضر با ده امتیاز از پنج بازی در جایگاه دوم است.

پورتو و آرسنال در گروه ششم در پرتغال با هم بازی می کنند. هر دو تیم ده امتیاز دارند و زسکا با هشت امتیاز در انتظار لغزش این دو است تا با شکست دادن گروه بحران زده هامبورگ به جمع شانزده تیم پایانی صعود کند. میلان در سن سیرو میزبان لیل است. کارلو آنجلوتی، سرمربی میلان می داند لیگ قهرمانان تنها جایی است که می تواند این فصل در آن افتخاری به دست آورد.

برنامه دیدارهای امشب به ترتیب زیر است: دیناموکی یف- رئال مادرید، لیون- استوابخارست، منچستریونایتد- بنفیکا، کوپنهاگن- سلتیک، پورتو- آرسنال، هامبورگ- زسکامسکو، اندرلشت- آاک آتن، میلان- لیل.