آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۳
اخبار ورزشی
۱۳

مدیرکل تربیت بدنی در نشست خبری با رسانه ها: تهران را به الگوی بزرگ ورزشی تبدیل می کنیم

مدیرکل تربیت بدنی استان تهران با تاکید بر اینکه با تمام توان از حقوق ورزش این استان دفاع خواهد کرد، گفت: چشم انداز ما در سالهای آینده این است که تهران را به الگوی بزرگ ورزشی ایران و کشورهای دیگر تبدیل کنیم.

اولین نشست خبری مهندس جمشید تقی زاده مدیرکل تربیت بدنی استان تهران پس ازهشت ماه حضور وی در این سمت، صبح امروز در محل سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد.

تقی زاده با تاکید بر اینکه تهران باید به نماد ورزش کشور تبدیل شود، تصریح کرد: تمام توانمان را به کار خواهیم گرفت تا ورزش تهران را به عنوان الگویی مناسب و نمادی درخور شان ورزش پایتخت ایران دربیاوریم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی در این نشست خبری با بیان اینکه تهران فقیرترین شهر کشور از نظر فضای ورزشی است، تاکید کرد: میانگین فضاهای ورزشی در کشور نیم مترمربع است که این میزان در استان تهران 38 درصد و در شهر تهران 25 درصد مترمربع است که با این شرایط شهر تهران با وجود داشتن جمعیتی زیاد عملا فقیرترین شهر کشور در زمینه فضاهای ورزشی است.

وی در ادامه به میزان اعتبارات سالجاری این اداره کل و بودجه های اختصاص داده شده از سوی دکتر احمدی نژاد و مهندس علی آبادی اشاره کرد و گفت: مجموع اعتباراتی که از سوی رئیس محترم جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی و سایر نهادها برای توسعه و گسترش ورزش و راه اندازی و بهره برداری طرح های ورزشی در استان تهران در نظر گرفته شده است نزدیک به 50 میلیاردتومان است که برای طرح ها و پروژه های بسیاری اختصاص یافته است.

تقی زاده ادامه داد: بزودی کار احداث 32 پروژه ورزشی در شهرهای مختلف استان تهران آغاز خواهد شد که با بودجه 8 میلیارد تومانی رئیس جمهور ظرف شش ماه به پایان خواهد رسید. این بودجه نقدا در اختیار اداره کل تربیت بدنی قرار گرفته و قرار است 16 پروژه برای ورزش مردان و 16 پروژه برای ورزش بانوان راه اندازی و تاسیس شود. این برای اولین بار است که پروژه های ورزشی در شش ماه کلنگ زنی و به بهره برداری می رسند.