آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۳
اخبار خارجی
۱۶

بن بلا: افتخار می کنم سرباز سیدحسن نصر الله باشم

«احمد بن بلا» نخستین رئیس جمهور الجزایر پس از استقلال، از جایگاه و نقش حزب الله لبنان تمجید کرد و گفت: اگر «عبدالناصر» در قید حیات بود، همچون من افتخار می کرد که سرباز سیدحسن نصرالله باشد و با اسرائیل بجنگد.

این شخصیت سیاسی کهنه کار الجزایری، روز گذشته در دیدار با «حسین عبدی ابیانه» سفیر ایران در الجزایر تاکید کرد: «تنها راه درست و صحیح در برابر دشمنان، همان است که حزب الله در جنگ 33 روزه انجام داد.»

بن بلا از سیدحسن نصرالله به عنوان یک شخصیت برجسته یاد کرد و مقاومت خوب و دلیرانه مردم و نقش حزب الله و از جان گذشتگی نیروهای مقاومت تحت امر سیدحسن نصرالله را ستود.

وی افزود: تنها راه درست همان بود که حزب الله انجام داد زیرا بعد از جنگ الجزایر با فرانسوی ها، هیچ جنگی به این اهمیت که یک حزب بدون داشتن هواپیمای جنگی، تانک و... و بدون پشتیبانی نظامی، بتواند دولت تا دندان مسلح اسراییل را به خاک ذلت نشانده و با سرافکندگی از لبنان خارج کند روی نداد.

رئیس جمهور اسبق الجزایر تاکید کرد: مقاومت حزب الله و پیروزی آن در برابر اسرائیل، در جهان اسلام و عرب، بی نظیر بود و این خود نشان دهنده راه صحیح و ایمان کامل آنان به اسلام و رهبری عاقل، متواضع، آگاه انقلابی و شجاعی چون سیدحسن نصرالله است.»