آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۳
شهرستان ها
۱۱

جمع آوری و دفع زباله دغدغه مسئولان صومعه سرا

از دیرباز تاکنون معضل جمع آوری و دفع بهداشتی زباله ها در نقاط مختلف استان گیلان ازجمله شهرستان صومعه سرا به عنوان یک معضل بزرگ مطرح و همواره دغدغه ای برای مسئولان و مردم به شمار می رفته است.

جمع آوری و دفع زباله ها که تاکنون راهکارها و برنامه های اصولی برای حل این معضل از سوی مسئولان اندیشیده نشده است، در شهرستان صومعه سرا نیز نمود دارد به طوری که وجود زباله ها در برخی مناطق و حاشیه جاده ها به وضوح نمایان و منظره ناخوشایندی را ایجادکرده است.

در مسیر جاده بین المللی صومعه سرا- آستارا و در حوالی صومعه سرا- کسماء درحالیکه تابلوی عدم ریختن زباله از سوی اداره کل راه و ترابری گیلان در این محل نصب شده است، اما سالیان سال است که در حاشیه این جاده زباله ها انباشته می شود که مشخص نیست توسط چه افرادی صورت می گیرد و چه دستگاهی مسئول جمع آوری این زباله ها است!

این درحالی است که هر روز هزاران نفر مسافر و توریست از این منطقه عبور می کنند که نه تنها لذتی از جلوه های زیبای طبیعت آن نمی برند بلکه با دیدن زباله ها متاثر و متاسف می شوند.

با این وصف اخیرا با تعریض جاده توسط اداره کل راه و ترابری استان گیلان این مسیر در حال پاکسازی است اما مشخص نیست بعدها کدام مسیر و کدام نقطه از شهرستان دوباره در تیررس و تجمع زباله ها قرار می گیرد! البته در چند نقطه و مسیر دیگر شهرستان صومعه سرا ازجمله مسیر جاده خاکیان نیز بقایای زباله ها دیده می شود که ضمن ایجاد آلودگی بوی آزاردهنده ای هم دارد که امید است با شناخته شدن متولی جمع آوری و دفن بهداشتی زباله ها در سطح شهرستان این معضل در منطقه به نحو مناسبی برطرف شود.

صومعه سرا- خبرنگار کیهان