آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۳
شهرستان ها
۱۱

مدیرکل صنایع استان خبر داد تشکیل کنسرسیوم های اقتصادی برای جذب سرمایه و توسعه اصفهان

کاشان- خبرنگارکیهان:

مدیرکل صنایع استان اصفهان از تشکیل چندین کنسرسیوم اقتصادی درجهت جذب سرمایه و توسعه در این استان خبر داد.

مهندس جهانگرد، ضمن بیان تاریخچه صنعت در استان اصفهان، اظهارداشت: این استان از سال 1316 دوخیزش صنعتی داشته است که خیزش دوم از اوایل انقلاب شدت گرفت و رتبه استان را در کشور از لحاظ تولید و ارزش افزوده به رتبه دوم رساند.

وی افزود: ازسال 82، وضعیت توسعه صنایع به سبب گرایش بیشتر به سمت ذوب آهن و فولاد و تشکیل شرکت های اقماری که حول و حوش این صنعت بود، تنزل پیدا کرد و میزان سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن که 43/4 درصد بود درسال 84-83 به 23/2 درصد افت پیدا کرد و سرمایه به سمت استانهای مجاور سرازیر شد.

وی گفت: درحال حاضر با برنامه ریزی اقتصادی در استان و تشکیل چندین کنسرسیوم می خواهیم نسبت به جذب سرمایه و جهت گیری آن بسمت منابع استان تلاش کنیم.

مدیرکل صنایع استان اصفهان افزود: کنسرسیوم نفت و گاز با 10 هزار میلیارد تومان (2/11 میلیارد دلار) گردش مالی تشکیل شده و کنسرسیوم صنایع معدنی هم 70 درصد کار آن انجام شده است، ضمن اینکه قرار است در سفر هیئت دولت به استان، کنسرسیوم نساجی با 80 میلیون دلار سرمایه تشکیل شود تا از ظرفیت های موجود در صنعت نساجی استان به نحو احسن استفاده شود.

وی اظهارداشت: همچنین برای تشکیل کنسرسیوم کشاورزی و صنایع تبدیلی، تفاهم نامه ای با جهاد کشاورزی استان امضا کرده ایم و این کنسرسیوم هم در آستانه تشکیل شدن است ولی از لحاظ فنی و مهندسی مشکل داریم.