آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۳
دانش و پژوهش
۷

استفاده از اشعه ایکس برای کنترل مسافران فرودگاه

به زودی فرودگاهی در آمریکا سیستم فدرال تصویربرداری جدیدی را مورد استفاده قرار می دهد که براساس آن به بدن مسافران اشعه ایکس تابانده می شود تا مواد انفجاری پنهان شده و یا تسلیحات احتمالی غیرقانونی آنها کشف شود.

این تکنیک جدید که backscatter نام دارد چندین سال است که ابداع شده با این حال در فرودگاه های آمریکا به جهت نگرانی های موجود در خصوص ورود به حوزه شخصی افراد از آن استفاده نشده است.

اما اکنون ترس از امکان وقوع حملات تروریستی باعث شده که مقامات فرودگاه بین المللی Sky Harbor International Airport به فکر استفاده از این سیستم بیفتند.

سازمان امنیت حمل و نقل آمریکا اعلام کرده است که راهی را برای غربال تصاویر گرفته شده از بدن مسافران پیدا کرده است که براساس آن برخی نقاط آن محوتر به نظر برسد با این حال برای شناسایی مواد منفجره احتمالی و یا وجود اسلحه، هم چنان قابل استفاده باشد.

براساس گزارش لایو ساینس، قرار است که در اواخر ماه جاری میلادی اطلاعات کاملی در خصوص این تکنیک جدید منتشر شود. از کریسمس سال 2007 از این سیستم در فرودگاه Sky Harbor International Airport استفاده خواهد شد.

در همین حال مقامات امنیتی اعلام کردند که از این سیستم برای آن دسته از مسافران مشکوکی استفاده خواهد شد که در دروازه اولیه جستجوی بدنی مورد ظن ماموران فرودگاه قرار گیرند.