آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۴۰
گردشگری
۱۳

افزایش سرمایه گذاری سوریه در گردشگری

وزارت گردشگری سوریه اعلام کرد که حجم سرمایه گذاری جدید در صنعت گردشگری این کشور از آغاز سال میلادی جاری تا پایان ماه اکتبر گذشته به 700میلیون دلار رسید.

وزیر جهانگردی سوریه پیش از این در سفر به ایران در خصوص میزان سرمایه گذاری این کشور در حوزه گردشگری گفت: «سال 2006 حدود 5/1میلیون دلار برای گردشگری هزینه شده است که در سال 2007 این مبلغ به شش میلیون دلار می رسد.»

در سال 2006 حدود سه تا چهار میلیون نفر به سوریه سفر کردند که حدود دو میلیارد دلار از سفر آنان برای سوریه کسب درآمد شده است.

ناگفته نماند سالانه حدود 200 هزار گردشگر و زائر ایرانی به این کشور سفر می کنند این در حالی است که طی سال گذشته تنها پنج هزار گردشگر سوری به ایران سفر کردند.

بنابر گزارش وزارت جهانگردی سوریه ارزش طرح های گردشگری در سوریه که در مدت زمان ذکر شده به مرحله بهره برداری رسید بالغ بر 320 میلیون دلار است.

سوریه به تازگی سیاست جدیدی را برای جذب گردشگران به این کشور اتخاذ کرده و اماکن باستانی خود را در نشریات بین المللی تبلیغ می کند. در راستای سیاست های جدید این کشور وزارت جهانگردی یک برنامه بازاریابی برای روزنامه نگاران اروپایی در چارچوب پروژه ای برای توسعه گردشگری فرهنگی با همکاری وزارت و اتحادیه اروپا راه اندازی کرده است.

میزبانی سوریه در نشست بعدی وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامیOICدر سال 2008 نیز فرصتی برای جذب گردشگران این کشور محسوب می شود.