آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۵
اخبار ورزشی
۱۳

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید شکست میلان، شکوه منچستر

هفته پایانی مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا چهارشنبه شب با برگزاری 8 بازی در گروههای چهارگانه دوم به اتمام رسید.

در گروه پنجم تیم رئال مادرید در حالی که تا دقایق پایانی با نتیجه 2 بر یک بازی را به تیم دیناموکیف واگذار کرده بود با ضربه پنالتی رونالدو کار را به تساوی کشاند. نتیجه تساوی یک بر یک حاصل تلاش دو تیم لیون و استوابخارست از دیگر تیمهای حاضر در این گروه بود.

منچستر یونایتد که فصل گذشته با شکست برابر بنفیکا لیسبون پرتغال از دور مسابقات باشگاههای اروپا کنار رفته بود، با شکست 3 بر یک این تیم ضمن جبران ناکامی فصل اخیر، قرمزپوشان لیسبون را از دور رقابتها حذف کرد. در دیگر بازی گروه ششم تیم سلتیک گرچه با نتیجه 3 بر یک مغلوب میزبان خود کپنهاگن دانمارک شد، اما به همراه منچستر یونایتد گام به مرحله یک چهارم نهایی نهاد.

هامبورگ که پنج بازی ابتدایی خود در گروه هفتم را به حریفان واگذار کرده بود، در آخرین بازی مرحله مقدماتی و در حالی که 90 دقیقه مهدی مهدوی کیا را در ترکیب خود داشت، با نتیجه 3 بر 2 از سد زسکا مسکو گذشت و مانع از صعود این تیم به مرحله دوم شد. بازی دیگر این گروه بین تیمهای آرسنال و پورتو برگزار شد که با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت. در گروه هشتم لیل فرانسه دست به کار بزرگی زد و با شکست 2 بر صفر آث میلان در ورزشگاه «سن سیرو» به جمع تیمهای برتر اروپا راه یافت. آاک آتن نیز با توقف برابر اندرلشت بلژیک به حضور در جام یوفا قناعت کرد. بدین ترتیب تیمهای چلسی، بارسلونا، بایرن مونیخ، اینترمیلان، لیورپول، آیندهوون، والنسیا، آ اس رم، لیون، رئال مادرید، منچستر یونایتد، سلتیک گلاسکو، آرسنال، پورتو، آث میلان و لیل فرانسه به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا راه یافتند.