آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
اجتماعی
۶

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد: ساماندهی مؤسسات علمی کاربردی بدون مجوز، دستور کار وزارت علوم

گروه اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مؤسسات علمی کاربردی بدون مجوز را ساماندهی می کند.

دکتر حسن خالقی، معاون آموزش وزیر علوم، در گفت وگو با مهر در این باره گفت: وزارت علوم موضوع ایجاد برخی مؤسسات علمی کاربردی بدون مجوز در دوره گذشته را به اطلاع مجلس رسانده و اکنون درصدد ساماندهی این مؤسسات با همکاری مسئولیت جدید دانشگاه بر آمده است.

وی افزود: وزارت علوم، مجلس را در جریان دقیق ساماندهی دانشگاه جامع علمی کاربردی قرارداده است و اظهارات دکتر عباسپور در خصوص عدم ارائه مدارک مربوط به دانشگاه جامع علمی و کاربردی توسط وزارتخانه مایه تعجب است.

وی با بیان این که خواسته های مجلس در خصوص ارائه اطلاعات دقیق از دانشگاه علمی کاربردی به دانشگاه منتقل شده است، گفت: در حال حاضر مسئول دانشگاه علمی و کاربردی نیز به دنبال جمع آوری اطلاعات و ارائه آن به کمیسیون آموزش مجلس است و تاخیر در ارائه این اطلاعات مربوط به دانشگاه است نه وزارت علوم.

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص برنامه های این وزارت در زمینه تعیین تکلیف مؤسساتی که بدون مجوز راه اندازی شده اند، گفت: پس از شناسایی و بررسی، در صورتی که مؤسسه ای دارای شرایط لازم باشد، برای آن مجوز صادر می شود و در غیر این صورت از ادامه فعالیت این مؤسسات به صورت ترمی جلوگیری می شود.

خالقی ادامه داد: مؤسسات علمی کاربردی بدون مجوزی که در تهران تاسیس شده اند، می توانند در قالب پودمانی و مؤسسات آموزش عالی آزاد فعالیت کنند.

وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی در مرحله گزینش اعضای هیات مؤسس مراکز بدون مجوز قرار دارد و اعضای هیات مؤسس جدید را برای تعیین تکلیف این مراکز به وزارت علوم معرفی کرده است.