آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
اجتماعی
۶

معاون وزیر بهداشت خبر داد: جمع آوری 4 قلم داروی بی کیفیت از بازار

گروه اجتماعی: معاون غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان از جمع آوری 4 قلم داروی تولید داخل به علت کیفیت نامناسب از بازار دارویی کشور خبر داد.

دکتر رسول دیناروند گفت: یکی از علل جمع آوری برخی داروها از بازار دارویی کشور، شکایت بیماران بوده است به گونه ای که تولید دارو با کیفیت مناسب بوده اما پس از ورود به انبار دارویی به علت شرایط نامناسب نگهداری، خراب شده اند. به گزارش مهر، وی افزود: در برخی موارد نیز مسئول فنی شرکت پخش دارو متوجه خرابی داروها شده که با اطلاع به وزارت بهداشت و درمان بلافاصله این داروها جمع آوری شده اند.

اوگفت: سیستم نظارتی و کنترل کیفیت ایران جزو سیستم های بسیار قوی کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی است.

دیناروند ادامه داد: بر اساس ارزیابی های بهداشت جهانی، ایران جزو کشورهای دارای نظام نظارتی و کنترل مناسب شناسایی شده است. به گونه ای که وزارت بهداشت اجازه ندارد داروی بدون کیفیت، وارد ایران کند و یا آن را در داخل تولید کند. معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: سیستم مراقبت و کنترل دارویی کشور حتی پس از ورود دارو در بازار دارویی هم فعال است به صورتی که داروهای موجود در بازار دارویی کشور به صورت تصادفی از سطح عرضه جمع و مورد آزمایش قرار می گیرند.

وی افزود: در صورتی که کیفیت داروهای انتخابی موجود در بازار دارویی در سطح مناسب و قابل قبول نباشد به طور حتم از سطح بازار جمع آوری می شود که البته مردم از این موضوع مطلع نمی شوند اما این اقدام صورت می گیرد.