آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
اجتماعی
۴

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران: بیماران ناتوان جسمی در خانه ویزیت می شوند

بیماران بیمه شده ناتوان جسمی با 12 هزار تومان در منزل ویزیت می شوند.

بهنام پرهیزگار مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران به فارس گفت: هزینه 12 هزار تومان برای ویزیت بیمار بیمه شده ناتوان جسمی در منزل شامل هزینه پزشک، پرستار و آمبولانس است.

وی تصریح کرد: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از طرح ویزیت بیماران ناتوان جسمی در منزل استقبال کرده و هزینه های اجرای سراسری این طرح برآورد شده تا وی با توجه به بودجه و توان مالی سازمان برای گسترش طرح برنامه ریزی کند. مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران اظهار داشت: طرح ویزیت در منزل بیمه شدگان ناتوان جسمی و حرکتی درحال حاضر در پلی کلینیک شماره یک وابسته به بیمارستان فیاض بخش، پلی کلینیک شهید حیدری و پلی کلینیک دستغیب قرچک ورامین اجرا می شود.

در این مراکز پرونده بیماران بررسی شده و افرادی که توان جسمی و حرکتی ندارند در قالب این طرح در منزل ویزیت می شوند. وی اظهار داشت: براساس این طرح، پزشک به همراه بهیار با به همراه داشتن وسایل پزشکی ضروری به منزل بیماران مراجعه و بیمار را تحت درمان قرار می دهد. در صورت نیاز به خدمات درمانی تخصصی نیز بیمار به سطوح تخصصی بالاتر ارجاع داده می شود.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: با اجرای طرح ویزیت بیماران در منزل، طرح تکریم ارباب رجوع به بهترین شکل به مرحله اجرا درمی آید و از بروز ترافیک شهری و ایجاد نوبت های طولانی در مراکز درمانی هم جلوگیری می شود.