آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
اجتماعی
۴

صدور سریع مجوز تاسیس مراکز روزانه نگهداری از سالمندان

گروه اجتماعی با توجه به نیاز سالمندان، خدمات و وسایل کمک توانبخشی به آنها از این پس اولویت بندی و سطح بندی شده و به تمامی آنها برخلاف گذشته خدمات یکسانی ارائه نخواهد شد.

«محمد رضا شهبازی» مدیر کل امور سالمندان سازمان بهزیستی، شمار جمعیت سالمند کشور را 4 میلیون و 500 هزار نفر دانست و افزود: با توجه به جمعیت سالمندان کشور و همچنین مشکلات ونیازهای آنان به همین دلیل باید خدمات و برنامه ریزی مناسب و در خور شان این قشر از جامعه ارائه داد و همچنین تلاش در جهت کاهش مشکلات معیشتی، بیماری و... سالمندان صورت گیرد.

وی از نگهداری 12 هزار سالمند درمراکز زیر پوشش خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر اکثر مراکز نگهداری سالمندان غیر دولتی، خصوصی و شبانه روزی است و از میان 176 مرکز نگهداری سالمندان موجود 156 مرکز شبانه روزی و 20 مرکز نیز به صورت روزانه فعالیت می کنند.

مدیرکل امور سالمندان سازمان بهزیستی تاکید کرد: با توجه به این که واگذاری امور بهزیستی به بخش خصوصی سیاست اصلی بهزیستی است به همین دلیل چنانچه هر فردی درخواست تاسیس مرکز نگهداری روزانه را داشته باشد بهزیستی آن را در اولویت برنامه های خود قرار می دهد و ضمن صدور سریع مجوز تاسیس به تعداد سالمند نگهداری شده در مرکز یارانه پرداخت می کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.