آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
اجتماعی
۴

از سال آینده وسایل گرمایشی غیراستاندارد از مدارس برچیده می شود

گروه اجتماعی آمار دقیقی از وضعیت وسایل گرمایشی مدارس در دست نیست، ولی با عزم آموزش و پرورش این وسایل غیراستاندارد در پروسه ای کوتاه مدت شناسایی و تا زمستان سال آینده برچیده می شود.

به گزارش خبرنگار «ایران»، عباس رهی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام های آموزش و پرورش از آغاز دولت نهم گفت: برای مقابله با وسایل گرمازای غیراستاندارد در مدارس که همه ساله آسیب های قابل توجهی به دانش آموزان می رساند، دستورالعملی صادر شده که برای اجرای بهتر آن از وزارتخانه های کشور، نیرو و نفت درخواست شده با اعزام بازرسانی در همین باره و آموزش به دانش آموزان، فرهنگیان و احتمالا اولیای دانش آموزان، به شکل گسترده ای اطلاع رسانی کنند.

مسئول دبیرخانه کمیته کشوری پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در مدارس، تدوین دستورالعمل مرتبط با وظایف این کمیته را از اقدام های کم نظیر آموزش و پرورش در دولت نهم دانست و گفت: این کمیته پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در مدارس را در سه سطح استان، شهرستان و مدارس، به افراد مسئولیت دار واگذار کرده است.

وی ادامه داد: مدیر مدرسه به عنوان مسئول پیشگیری و مقابله با آتش سوزی منصوب می شود و می تواند براساس تعداد دانش آموزان و وضعیت مدارس، معاونان و همکاران، افراد خود را به مسئولیت های مختلف منصوب کند.

وی در پاسخ به این که «آیا بخاری های چکه ای و غیراستاندارد از سطح مدارس برچیده می شود؟» گفت: وسایل گرمایشی غیراستاندارد مدارس در سال جاری شناسایی شده و در زمستان سال تحصیلی آینده آنها را جمع آوری می کنیم.

وی در پاسخ به این که «در صورت رخداد آتش سوزی در مدارس براساس دستورالعمل تعیین شده مقصر چه کسی خواهد بود؟» تصریح کرد: هر کسی در هر سطحی کوتاهی کند که منجر به حادثه آتش سوزی در مدارس شود، حتی اگر رئیس سازمان آموزش و پرورش باشد، تقصیر کار است.

وی همچنین درباره ارزیابی های نظرسنجی پروژه مهر و ثبت نام اظهار داشت: در این نظرسنجی ها پاسخ دهندگان نسبت به سال گذشته رضایت بیشتری از بابت وضعیت ثبت نام داشتند. پروژه مهر نظرسنجی درباره نظافت و بهداشت مدارس، صدور و ابلاغ برنامه معلمان، واریز بموقع سرانه دانش آموزی با ابلاغ رایانه ای و تامین تجهیزات مدارس بوده است.