آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
بین الملل
۵

واکنش حماس به پیشنهاد انتخابات زودهنگام در فلسطین

گروه بین الملل- حماس طرح پیشنهادی فتح برای انتخابات زودهنگام در صحنه فلسطین را رد کرد.

«اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت خودگردان فلسطین توصیه «ساف» به «محمود عباس» رئیس دولت خودگردان را مبنی بر برگزاری انتخابات پیش از موعد، «سرآغاز ایجاد آشفتگی در فلسطین» دانست. اسماعیل هنیه تاکید کرد: این توصیه بر خلاف مشروعیت دولت فلسطین است. نباید با طرح های گوناگون در کار مردم فلسطین کارشکنی کرد و بر رنج این ملت مظلوم افزود: ما بر حفظ یکپارچگی و همبستگی اصرار داریم اما باهرگونه استبداد سیاسی مخالفیم. محمود عباس که از سوی کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین حمایت می شود، روز شنبه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان برای خروج از بحران کنونی در سرزمین های اشغالی شده بود.

ناظران سازمان عفو بین الملل در فلسطین اشغالی مستقر می شوند

«ارینه خان» مدیر یکی از بخش های سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: به زودی ناظران حقوق بشر سازمان عفو بین الملل در مناطق مختلف اسرائیل (مناطق اشغالی 198) و کرانه باختری و نوار غزه مستقر خواهند شد. وی خاطر نشان کرد: حقوق بشر در خاورمیانه از وضعیت بحرانی برخوردار بوده و باید راهی برای بهبود آن پیدا کرد. پیش از این شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست ها، طرح اعزام هیاتی برای تحقیق در باره جنایات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک بیت حانون در نوار غزه را نیز تصویب کرده است. «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر گفت: رژیم صهیونیستی از طریق سیاست وحشیگری دنبال نابودی ملت فلسطین است. وی در پیامی به کنفرانس بین المللی «همبستگی با زن فلسطینی» در شهر الجزیره تداوم سیاست تحریم و کشتار ملت فلسطین از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی را عامل بی ثباتی در جهان دانست.

جیمی کارتر: توقف کمک های خارجی به فلسطینی ها یک جنایت است

«جیمی کارتر» رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: متوقف کردن کمک های دولت های خارجی به مردم فلسطین، پس از روی کارآمدن دولت حماس، «جنایت علیه مردم فلسطین» است. کارتر که با «سی بی سی» گفت وگو می کرد، افزود: فکر می کنم اقدام کانادا و دیگر کشورها در تنبیه مردم فلسطین، به خاطر رای دادن و انتخاب کاندیداهایشان، به معنای واقعی کلمه «یک جنایت» است. وی خطاب به کشورهایی که کمک هایشان به مردم فلسطین را متوقف کرده اند، گفت: شما باید حقایق را ببینید، حتی قبل از به دست گرفتن قدرت توسط حماس، دولت فلسطینی ها بر لبه ورشکستگی قرار داشت.