آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
اقتصاد
۸

گاز مهمترین منبع انرژی جهان در آینده

مؤسسه تحقیقات انرژی کمبریج در گزارشی پیش بینی کرد: مصرف گاز طبیعی و ال. ان. جی رشد چشمگیری خواهد یافت و کشورهای صنعتی وابستگی بیشتری به واردات گاز پیدا خواهند کرد.

در گزارش مؤسسه تحقیقات انرژی کمبریج آمده است: واردات «ال. ان. جی» اروپا و آسیا در زمستان آتی افزایش چشمگیری خواهد یافت و آمریکا که بزرگترین بازار گاز طبیعی است، حدود 20 درصد کل گاز جهان را مصرف خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، تقاضای جهانی «ال. ان. جی» تا سال 2020 سالانه 10 درصد رشد خواهد کرد. تداوم افزایش بهای نفت در دو سال اخیر و تاکید کارشناسان بر به اوج رسیدن تولید آن، مصرف کنندگان را به فکر منابع انرژی دیگر به جای نفت انداخته است. در حال حاضر اکثر کارشناسان انرژی معتقدند تنها گاز طبیعی است که قابلیت جایگزینی نفت در سده جاری میلادی را دارد.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.