آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
ایران زمین
۲۰

بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی درمنطقه آزاد کیش

کیش خبرنگار «ایران»: بزرگ ترین سرمایه گذاری صنعتی در منطقه آزادکیش بزودی انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادکیش، شرکت ملی حفاری ایران به منظور عملیات حفاری در فازهای 9 و 10 پارس جنوبی و دیگر طرح های پیش بینی شده در خلیج فارس و مدیریت عملیات دریایی در جزیره کیش مستقر می شود.

شرکت ملی حفاری ایران با 245 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و حدود 18 میلیاردتومان سرمایه گذاری ریالی، در چندماه آینده، کارگاه های عملیاتی و صنعتی خود را در کیش مستقر خواهدکرد.

بنابراین گزارش، شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران است و براساس اساسنامه مربوطه، اجرای عملیات حفاری به منظور اکتشاف، تولید و بهره برداری از مخازن نفت و گاز و نیز تعمیر و ترمیم آنها و ایجاد چاه های تزریقی و انجام همه خدمات فنی وابسته اعم از قلمرو داخلی و فلات قاره را برعهده دارد.

شرکت ملی حفاری ایران به لحاظ دامنه عملیاتی از بزرگ ترین شرکت های فرعی شرکت ملی نفت ایران محسوب شده و از شمالی ترین مناطق (سرخس، خانگیران) مرکزی، غرب، جنوب غرب تا جنوبی ترین مناطق (خلیج فارس) و به طورکلی بیش از 10 استان کشور که امکان استحصال نفت و گاز وجودداشته باشد، فعالیت می کند.این شرکت هم اکنون با افزایش دستگاه های حفاری و توسعه خدمات فنی و مهندسی با بهره گیری بیش از 5 هزار و پانصد نیروی انسانی متخصص، عملیات حفاری نفت و گاز را در همه نقاط کشور انجام می دهد.